הגאולה ג'1 - הלולאה מתהדקת

בס"ד

הגאולה

סידרת המסרים של מוישל'ה, סידרה ג' - תשע"ה

מוישל'ה בשיחה עם משפחתו, המסרים תורגמו מאנגלית

 

פרק 1:

הלולאה מתהדקת

ג' מר-חשון תשע"ה

ישעיהו ו': 'לֵךְ וְאָמַרְתָּ לָעָם הַזֶּה - שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל תָּבִינוּ, וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל תֵּדָעוּ: הַשְׁמֵן לֵב הָעָם הַזֶּה, וְאָזְנָיו הַכְבֵּד, וְעֵינָיו הָשַׁע, פֶּן יִרְאֶה בְעֵינָיו, וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע, וּלְבָבוֹ יָבִין, וָשָׁב וְרָפָא לוֹ...

העולם הפך מטורף לחלוטין, משוגע לגמרי: רצח, תאונות, מוות מפגעי טבע, התפרעויות, מגפות, ממש עולם מטורף ביותר. בכל יום משהו חדש. בכל יום משהו רצחני יותר. כל יום מוות יותר ויותר. בכל יום אנו יותר ויותר מפוחדים. הלולאה מתהדקת ומתהדקת מסביבנו, והחלק הגרוע ביותר בענין הוא שזה נראה שאף-אחד לא חש זאת - מלבד מעטים ביותר. אנשים מעטים מאד מרגישים זאת בכלל.

אז או שהם לא רוצים להרגיש את זה ומשום כך הם מתעלמים מכל זה, או שהם באמת שרויים באיזשהו סוג של עילפון, הלם קשה או אולי תחת השפעה של איזה סם שמונע אותם מלראות מה שמתרחש. וזה לא חייב להיות משהו תרופתי, למרות שאני משער שבעולם המערבי לפחות חמישים אחוז מן האוכלוסיה מטופלים באיזה סוג של תרופות פסיכיאטריות. הם מסממים את עצמם עם הגשמיות, עם החומרניות ['נִבְלְעוּ מִן הַיַּיִן, תָּעוּ מִן הַשֵּׁכָר...', ישעיה פכ"ח, ע"ש כה"ע], כך שהם לא יודעים, כך שהם לא מרגישים, כי הם לא רוצים להיות מפוחדים.

מה שקורה זה ממש מפחיד, מפני שכעת העולם מתחיל להרגיש את ההשפעה של העובדה שאנו נשלטים ע"י קבוצת אנשים מטורפים לחלוטין [גליון 67], אנשים רעים עד לשד עצמותיהם. והם מתכננים דברים מטורפים, והם בטוחים שהם יכולים להצליח בזאת, הם סבורים שהם יכולים להפוך את העולם לתחום-השליטה שלהם, ושהם יכולים לקחת את העם היהודי ולהפוך אותם לגוים. ומטרתם העיקרית שהם כה שואפים להשיג זה להרוס, לחסל תשעים-אחוזים מן אוכלוסיית העולם. מה אני יכול לומר לכם? אנו, היהודים, הוצבנו כמטרה, והאמונה שלנו הוצבה כמטרה, ואנו חייבים, חייבים לחזור אל ה' בכדי לעצור את זה.

יש לי חלומות. בכל לילה יש לי חלומות כה מפחידים, אני רואה ערים מתפוצצות ['עַד אֲשֶׁר אִם שָׁאוּ עָרִים מֵאֵין יוֹשֵׁב...'], אני רואה את כל הסוגים של דברים נוראים מתרחשים, אני רואה אנשים פראיים הורגים ובוזזים, אני רואה מטוסים יורים ומפציצים, אני רואה אנשים מתים מצמא ומרעב, ואני בוכה, ואני בוכה. [ירמיהו ד' כ"א: 'עַד מָתַי אֶרְאֶה נֵּס...']

אני כל כך עצבני וכל כך מפחד, לא עבור עצמי, אלא עבור משפחתי ועבור עם ישראל. זה כה איום ונורא. אני אפילו לא נותן לכם את הפרטים של האירועים שאני רואה, אבל זה מאד-מאד מפחיד. אני לא יודע איך להעביר לאחיי היהודים דרך הכתיבה שלי, איך לתאר את הדברים הקשים שיהיה עלינו לעבור. [ירמיהו ו' י"א].

כמה אני יכול להתחנן? כמה אני יכול להפציר בכם, עם ישראל, לפתוח את העינים, להתפטר מכל הגשמיות, להפסיק להיראות כמו אנשי-רחוב, להתחיל להיראות שוב כמו יהודים, ולהתחיל לחיות שוב כמו יהודים? ואני מדבר אל החרדים. מה עוד אני יכול לומר לכם?... מה עוד אני יכול לעשות?...

אם אתם חוזרים וקוראים את כל מה שכתבתי עד עתה - כבר הייתם עושים תשובה בצורה החזקה ביותר, אבל אני רואה ברחובות איך אנשים קונים וקונים כל מיני דברים חסרי-צורך, אני רואה שהם עושים מסיבות מפוארות וחתונות מפוארות ודברים מיותרים שאין בהם תועלת. אני רואה ואני חש שהילדים גדלים לאהוב ולחשוק את הגשמיות [הושע: י"ג: 'כְּמַרְעִיתָם וַיִּשְׂבָּעוּ...'], אני רואה כיצד אנחנו אוכלים כמו זוללים וסובאים [שם: 'שָׂבְעוּ וַיָּרָם לִבָּם', רמב"ן ר"פ קדושים], אבל הפכנו להיות חלשים מאד-מאד בשמירת המצוות [שם: 'עַל כֵּן שְׁכֵחוּנִי']. וזה גורם לי לבכות [ר' דברי המבי"ט לקמן בסוף המסר].

 

וכעת אנו עומדים בפני התקופה הקשה והמפחידה ביותר שהיתה בהיסטוריה ['היום הגדול והנורא', מלאכי ג'. ר' ירמיהו ד', צפניה א', ועוד. ר' גליון 41], ומה אנחנו עושים? אנחנו מתבטלים ומבזבזים את עצמינו על שטויות. מה אני יכול לומר?... מה אני יכול לעשות?... אני בסך-הכל איש צעיר עם ראש זָקֵן ולב זָקֵן, אבל זאת אני יכול לומר לכם: כדאי מאד שתיישרו את עצמכם בהקדם האפשרי, וכדאי שתפעלו יחדיו, מפני שאם לא - הסבל עומד להיות משהו שלא-יאומן. ואם אתם לוקחים את עצמכם בידיכם אזי תחסכו מעצמכם כל כך הרבה סבל, כל כך הרבה צער ויסורים. האם אתם מבינים?... אנשים! האם אתם קולטים?!... אתם יכולים לחסוך מעצמכם כל כך הרבה סבל, אבל אם לא – הסבל יהיה במידה שלא תאומן. [מתני' תענית ר"פ ב': 'ובקבלה הוא אומר: 'וְקִרְעוּ לְבַבְכֶם וְאַל בִּגְדֵיכֶם', יואל ב'].

אני מתחנן אליכם, אני מפציר בכם: שימו את ביטחונכם בה', ולא באדם ['שָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם', ור' ירמיהו פי"ז]. לא במדע, לא ברבנים-ראשיים או בראשי המדינה [רע"מ נשא קכו: הובא בסידרה ב'-25]. שימו את ביטחונכם רק בה', רק בה', רק בה'. עלינו להיות כמו היהודים שיצאו ממצרים ועברו ארבעים שנה במדבר [ירמיהו ב'. הושע י"ג: 'אֲנִי יְדַעְתִּיךָ בַּמִּדְבָּר, בְּאֶרֶץ תַּלְאֻבוֹת']. כך אנחנו צריכים להיות. [גליון 72]. צריך שיהיה לנו בטחון כזה עמוק בה'. בלי שאלות, ולא משנה מה קורה. שום שאלות [ספר 'ונפשי', מאמרי אהבת ה']. אנחנו צריכים לדעת עמוק בתוך לבנו ובתוך נשמותינו שזה הכל לטובה, שכל זה כדי לעזור לנו לעלות, כדי לעזור לנו להשיג את השלב הבא של הבריאה, שזה עולם-הבא של משיח-צדקנו, ולעשות את מסע-העליה שלנו אל הגאולה המוחלטת, להיות לחלוטין עם ה', בשלמות. [ישעיה כ"ו: 'בִּטְחוּ בַּה' עֲדֵי עַד, כִּי בְּקָ'הּ ה' צוּר עוֹלָמִים', ר' רש"י סנהדרין צח. ד"ה 'וחסו בשם ה'']

אלו הם הדברים שמוטל עלי לומר.

אני מפחד שהמילים שלי הפכו להיות חסרות-השפעה, מפני שאנשים התרגלו לשמוע אותם. למרות שהם קשים והם נוקבים, ואפילו שהאנשים רואים מסביבם דברים נוראים שמתרחשים, אבל הם מתרגלים לזה. הם רוצים את הגשמיות שלהם יותר ממה שהם חפצים להקשיב. [ירמיהו ו' י': 'עַל מִי אֲדַבְּרָה וְאָעִידָה וְיִשְׁמָעוּ, הִנֵּה עֲרֵלָה אָזְנָם, וְלֹא יוּכְלוּ לְהַקְשִׁיב...']

אז משום כך אני אוסיף מספר משפטים נוספים, כדי לוודא שאכן הבנתם היטב.

בבקשה, בבקשה, עשו תשובה! תשנו את דרך חייכם. תחיו חיי צניעות - הגברים והנשים. ביטחו בה' בכל דבר [הושע י"ב: 'וְאַתָּה בֵּאלֹקֶיךָ תָשׁוּב... וְקַוֵּה אֶל אֱלֹקֶיךָ תָּמִיד'], ואל תצאו החוצה מדל"ת-אמות שלכם בכדי לחפש את הישועה. הישועה - זה רק עם ה' [ישעיהו ל"ג: 'ה' מַלְכֵּנוּ, הוּא יוֹשִׁיעֵנוּ'], אך ורק עם ה'. [הושע י"ג: 'וּמוֹשִׁיעַ אַיִן בִּלְתִּי']

בעתיד הקרוב אנו נהיה עדים להתרחשויות רצחניות מאד, אירועים מאד מפחידים ושפיכות דמים רבה. כאן בארץ-ישראל יהיו יותר התפרעויות, ויותר קשיים, אבל בחוץ-לארץ זה יהיה באמת רע, ממש גרוע ביותר [סידרה ב'-15]. ובתקופה שבין עכשיו לבין חנוכה יהיה לנו לחץ של התרחשויות בכל העולם, וזה יכניס פחד לתוך הלבבות של רוב האוכלוסיה של העולם. לא תדעו איפה להסתכל קודם: למעלה, למטה, שמאלה, ימינה. בכל מקום יהיו צרות. צרות ענקיות. [ישעיה ח' כ"ב]

ה' מנסה להראות לנו שהבלתי-נמנע חייב להתממש (כלומר שהעולם הזה חייב לבא לתיקונו ולשלמותו), וזה אומר שאנחנו מתקרבים מאד לגאולה השלימה, והחלק הקשה של הלידה זה כעת. ולכן יכולה להיות לכם או לידה קלה [סו"ס ישעיהו: 'בְּטֶרֶם תָּחִיל יָלָדָה, בְּטֶרֶם יָבוֹא חֵבֶל לָהּ...'], או לידה קשה ביותר [אש"ל י"א ד']. זוהי הבחירה שלכם.

כבר אמרתי לכם שסיימתי לעכשיו.

 

'וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל...' ראינו כאן לנכון להביא את דברי רבינו המבי"ט זצ"ל, בסוף שער התשובה (פרק י"ח) מספרו 'בית אלוקים', בו נתבאר אחד היסודות המרכזיים של המסרים, שעיקר תיקון עם ישראל וגאולתו תלוי בביטול קלקולי עגל-הזהב, (ואף שבדבריו נזכר פשע עגלי ירבעם, המעיין נכוחה יבין שזה שייך לעגה"ז ונמשך ממנו). ור' חוברת קד"ד מס' 4, מאמרים עמוקים ומקיפים בענ"ז. ועי' גמ' שבת דף פח. בענין כתרי 'נעשה ונשמע'.

 

התשובה היא סבת הגאולה - גדולה תשובה שמביאה את הגאולה

בהיות התשובה מן המצות הגדולות כמו שקדם – (משום כך) היא סבה לגאולה. וכמו שאמר ר' יוסי הגלילי (יומא דף פ"ו) גדולה תשובה שמביאה גאולה לעולם, שנא' ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב נאם ה', ר"ל כי בסבת 'ציון' החרבה ושוממה ועומדת בדד בלי השכינה ובסבת 'שבי פשע' - יבא הגואל.

ומה שאמר גדולה תשובה שמביאה גאולה לעולם, שנראה מזה שבשביל התשובה לבד הגאולה באה - הוא בשביל שנא' בכתוב 'ובא לציון גואל' שנראה שלציון לבד יבא הגואל, (לזה) אמר 'ולשבי פשע ביעקב', כלומר שבשביל 'ציון' יבא הגואל לציון להחזיר עטרת השכינה ליושנה, ובשביל 'שבי פשע' יבוא הגואל לכל העולם שהם בני יעקב, ולזה אמר שמביאה גאולה 'לעולם' מצד התשובה.

ואמר ולשבי 'פשע', להורות על מעלת התשובה, כי גם שלא ישובו כי אם מהפשעים ולא מהשגגות יבא הגואל. עוד אפשר לומר, שרמז בפשע זה (שלא אמר 'פשעים') על חטא מיוחד הכולל את כל בית יעקב, והוא עון ע"ז שנמשכה מהעגלים אשר עשה ירבעם, ולזה אמר "ולשבי פשע ביעקב נאם ה'", כלומר יבא הגואל כשישובו מהפשע המיוחד הכולל את כל בית יעקב, והוא הנאמר מפי הגבורה, כי 'אנכי ולא יהיה לך מפי הגבורה שמענום', וזה הנרצה באמרו 'נאם ה' ' כנזכר.

ויש התיחסות לתשובה עם הגאולה לשתבא בגללה, כי הגאולה היא תשועת שעבוד הגוף, והתשובה היא תשועת שעבוד הנפש, כי אין שעבוד מלכיות גדול משעבוד המלך הזקן וכסיל והוא היצר הרע, וכמו שהגאולה היא היפך השעבוד כן התשובה היא היפך העונות, ובעוד שהנפש היא משועבדת ליצר הרע, ראוי גם כן שהגוף יהיה משועבד למלכיות, אבל כשהנפש שחררה עצמה משעבוד היצר במה ששבה בתשובה גמורה, ראוי ג"כ שיהיה הגוף משוחרר משעבוד המלכיות, וזהו שאמר דוד המלך ע"ה (תהילים ס"ט) 'קרבה אל נפשי גאלה - למען אויבי פדני', רוצה לומר תתקרב אל נפשי בתשובתי כדי שתגאל אותה מן היצר הרע, למען שיהיה סבה שתפדה גופי מיד אויבי.

 

דניאל
בנימין
לוח אותיות התקשור
דניאל


E-Mail | דואר אלקטרוני



הישארו מעודכנים תמיד מה חדש באתר.
Stay tuned always what is new.

שם | name

דוא"ל | Email


לאתר זה נכנסו 5247685 פעמים
היום - 13/12/17