בס"ד, עם מנחם. ירושלים, ער"ח תמוז התשע"ג. נעמוד ונבכה אני תמיד אוהב לכתוב. אבל, שוב, לא יודע מה להגיד. אני יודע שהמצב קשה מאד. אבל מה יש עוד להגיד על זה? כולם כבר רואים שהסוף קרוב, אבל עדיין מסתובבים כאילו שלא קורה כלום. ממשיכים עם השטויות, ממשיכים עם הזלילה, וממשיכים עם הגשמיות שהיא מעל ומעבר למה שאדם רוצה באמת או צריך באמת. מצד שני, הם מסתובבים, אבל קשה להגיד שהם חיים. מסתובבים כמו מתים - לא כמו חיים. מסתובבים כמו גלמים. צוחקים, נכון, אבל בצורה טיפשית [ישעיהו כ"ב: 'וְהִנֵּה שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה' כו']. ברור - לא כולם, הגוים בודאי, והיהודים הרבה מאד [חלק קה.]. מה להגיד? מה להגיד? בואו נתחיל עוד פעם, ונראה מה עוד אפשר לעשות. יש לכל אחד מבני הדור הזה, ברגעים האלה, איזו הרגשה של פחד. אפילו אם לא יודעים כלום ממה שקורה – הפחד זה באויר. התחושה שיש משהו מסתורי, משהו מאיים, בעולם הזה עכשיו [ישעיהו מ"א ה']. נכון, יש מלחמות. ובארצות-הברית הרבה טרגדיות משונות. בכל מקום יש פחד, ממזג-האויר, מרעידות האדמה הענקיות, מסופות-טורנאדו שאף פעם לא ראו כזה דבר ['וְהָאֱלוֹקִים עָשָׂה שֶׁיִּרְאוּ מִלְּפָנָיו', קהלת ג' י"ד], בטורנאדו האחרון זה היה כח בעוצמה גדולה יותר מהפצצה האטומית שהוטלה על הירושימה ונאגאסקי ביפן בסוף מלחמת-העולם השניה, צונאמי שפוגע במאות אלפי אנשים וכו' וכו' [תהלים י"ח, ח', חבקוק ג' ו']. ופתאום כל תחנות-הכח הגרעיניות שכולם אמרו כמה שזה חשוב, וכמה שזה בטוח, וכמה שזה טוב, אז פתאום הם כולם מיושנים, ומסוכנים, ולא מטופלים נכון, וכו'. מענין מאד. ומזג האויר אפילו בלי סערות וטורנדואים והוריקנים הוא משונה ביותר, משונה ביותר. אני לא יודע מה להגיד, אבל ברור שאנשים הם במתח. ויש גם את הבעיה הכלכלית שזה יורד ויורד. פעם למעלה ופעם למטה. אבל מרגישים שמשהו מאד לא בסדר, מאד לא בסדר. בנוסף לזה, פה בארץ - רואים מלחמות [סנ' צז.]. מה שקורה בסוריה - מאד בקלות יכול לגלוש לתוך ישראל. ויש לנו אויבים מסביבנו ממש, ואין לנו אף חבר בעולם. ואולי הממשלה חושבת שבלחץ אפשר להכריח את הבחורים בישיבה ללכת לצבא. ונכון, הרבה מאד חרדים ממש, הלכו כבר לצבא, לעבוד בצבא, ולעשות כל מיני עבודות. בעד כסף. ונכון שרוב בתי הספר החרדים לוקחים כסף מהמדינה ומתכופפים לדרישות שלהם [קהלת י' י"ט: 'וְהַכֶּסֶף יַעֲנֶה אֶת-הַכֹּל'. משפטים כ"ג: 'כִּי הַשּׁוֹחַד יְעַוֵּר פִּקְחִים'], ונכון שהחרדים בדרך-כלל גם רוצים את הגשמיות שיש לחילונים. אבל יחד עם זה - להכניס בחורים חרדים לצבא עקום כמו צה"ל, זה כבר יותר מדי. אי אפשר לקבל את זה. גם אי אפשר לקבל את הליבה שצריך להכניס לבתי הספר. ואם לא יכניסו אותה - אז לא יהיה כסף לבתי הספר. ואם לא יהיה כסף - הרבה חרדים יהיו בלי עבודה. הרבה ילדים יחפשו בתי-ספר שלא יהיו. וכל זה יקלקל עד הסוף ח"ו את העולם החרדי [וישלח ל"ב: 'וַתֵּקַע כַּף יֶרֶךְ יַעֲקֹב']. מקורות בענין השכלה המושכת לדעת אפיקורסות ותרבות הגויים: מתני' ריש פ' חלק: רבי עקיבא כו'. ברכות י"ב: 'אַחֲרֵי לְבַבְכֶם' - זו מינות. ע"ז דף כ"ז ע"ב 'שאני מינות דמשכא', משלי ה' ג' ורש"י שם. עי' אבן עזרא שמות כ' א' בסוה"ד. רמב"ם סה"מ מל"ת מ"ז, והל' ע"ז פ"ב ה"ג. ספר החינוך מצוה שפ"ז, הובא בח"א כלל א' ס"ה, ובבה"ל סי' א'. פרשת קדושים: 'אַל תִּפְנוּ אֶל הָאֱלִילִם'. שו"ע או"ח סי' ש"ז סי"ז, ושם במ"ב ס"ק ס"א, ע"ש. רבנו יונה בשע"ת ג' קמ"ט. שו"ת הרא"ש כלל נ"ה סי' ט', ושו"ת הריב"ש סי' מ"ה. השלה"ק מס' שבועות נר מצוה י"ט. אבן שלמה פי"א אות ד', פי' הגר"א למשלי ל' ח', פי' המלבי"ם למשלי פ"ב ופ"ה, ס' הברית מאמר 'דרך אמונה' באורך, ס' שירי משכיל כלל ט' בהרחבה, ספר 'מעין גנים' למהרצ"א מדינוב זצ"ל, דרך פיקודיך מל"ת י"א שלא לאכול חמץ. וראה אגרת 'מה לך נרדם' לח"ח בקומ"א עקד"מ, 'ליקוטי תפילות' תפי' קל"ט, צ'. והצבא למשל, צבא שמקבל דגנרטים בשמחה, אפילו עושים פירסומת להזמין אותם להתגייס, אתם מסוגלים לתאר לעצמכם? שיהודי מאמין צריך להיות בצבא - כביכול יהודי - עם חיילים אחרים שהם עוברי עברות בגלוי, מהעברות הכי גדולות בתורה?! [ור' דברים כ"ג י']. ונכון, יש לנו כמה מנוולים כאלה בין החרדים, אבל אי אפשר להשוות למה שיש בין החילונים, שאין שם שום רסן ['נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ'. תהלים סו"ס מ"ט, 'כבעירין']. אבל החרדים לא תופסים מספיק חזק למה אסור ללכת לצבא! בצבא אתם מתחת לשלטון של הצבא, של המדינה. אין לכם חופש לעשות מה שרוצים, להחליף עבודה, לצאת לאן שאתם רוצים. יש הוראות. חייל שלא ממלא הוראות הוא פושע. יכניסו אותו לבית סוהר. לכן, אתם תהיו חיילים קודם - ויהודים אחרי-זה, ה' ישמור [סו"פ בהר כ"ה נ"ה]. מה שהקצין יגיד - זה מה שתצטרכו לעשות. אין לעשות מרד. ברוב הצבאות העונש על מרד זה מוות. פה - אולי רק יכניסו אתכם לבית סוהר, אבל ינסו לשבור את היהדות שלכם, זה בטוח [שמות א': 'בְּפָרֶךְ']. ואפילו שיתנו לכם להתפלל ולאכול בד"ץ וכו' וכו' - בסופו של דבר אתם תעשו מה שהם רוצים. בהתחלה יהיו טובים אליכם, ואחרי זה - ה' ישמור.
אני מאד מאד מאמין שה' לא יתן לזה להיות ['כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים'. מזמור קכ"ה]. הליבה כבר נמצאת בבתי הספר. הרבה חרדים עובדים כבר. ואין לי שום דבר נגד עבודה. אני חושב שרוב החרדים באיזושהי צורה עובדים במשהו. ואלו שלומדים - אז הנשים שלהם עובדות. מישהו עובד במשפחה. ואלו שלומדים - זה עבודה קשה. הייתי באמת רוצה שבשביל כל בחור שהולך לצבא – שבחור חילוני ילמד תורה. שוה בשוה. אותו מספר השעות. ואם חרדי לומד בישיבה שלש שנים בישיבה גדולה – אז שחילוני גם כן ילמד שלש שנים בישיבה גדולה. אם הוא צריך לשרת בצבא – אז מה שהוא משרת - זה מה שכולם צריכים לעשות. גם הלימוד וגם הצבא. אבל זה לא יהיה. כי הם לא ירצו. אוי ואבוי... כי המטרה שלהם זה להתפטר מהחרדים, ולא להוסיף לחרדים עוד חילונים שיעזבו את החילוניות שלהם... תלכו למקומות כמו קרית-ספר, בית-שמש, בני-ברק וגם אפי' ירושלים, ותראו מקיר-לקיר ילדים. המוני ילדים עם כיפות וציציות וכו' [בלק כ"ג י']. המונים. ומזה הם מפחדים. שישתלטו עליהם. בדיוק כמו במצרים. התרבו כל כך שממש כמעט יכלו להשתלט על כל מצרים ['וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ אוֹתָם'. שמות א'. תהלים ק"ה]. והם פחדו, אז החליטו לעשות מהם עבדים, ולהרוג ולהתפטר מחלק מהם. אבל זה לא הלך, כי ה' לא נתן [שם: 'וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אוֹתוֹ' כו']. וגם עכשיו זה לא ילך - כי ה' לא יתן. והיהודים ישארו - והרשעים ילכו. וגם היהודים שהם רשעים, שהם ערב-רב, אפילו שהם לפי הדין יהודים, הנשמה שלהם היא של ערב רב והם ילכו. והיהודים האמיתיים שהיו בהר-סיני – הם ישארו [זוה"ק ויצא קס"ד ע"א, ע"ש]. אני מאד דואג ליהודים בחוץ לארץ. ליהודים האמיתיים, לא אלו שנהנים בחו"ל כל כך. אלו שיודעים שלא צריכים להתיישב חזק בשום מקום, שזה אסור, שחייבים לשבת אך ורק בארץ-ישראל, לא במדינת ישראל דוקא, בארץ ישראל. אין זמן! אין זמן לשטויות. אלו בחו"ל שבונים בתים מאבנים, בתים שיעמדו כמה-מאות-שנה-לפחות - זה אסור! אתם יודעים?! אסור! [משך חכמה בחוקותי כ"ו מ"ד, עייש"ב]. אתם חושבים שאם בפנים יש בית-מדרש אז כל הבנין הזה כבר מותר? אתם ודאי חושבים שזה יעוף לארץ ישראל מתי שמשיח יגיע? אני מצטער להגיד לכם: אולי זה יעוף - אבל זה לא ינחת בארץ ישראל... כי לא יהיה מקום נחיתה לשקר... אני מאד מרחם על חלק של היהודים בארה"ב באירופה וכו'. הם כמו בת-יענה. עם הראש בתוך האדמה. אוי לנו. הם עדיין מוצצים את הטיפות האחרונות של הגשמיות. רואים שהכל נופל מסביבם, אבל לא מוכנים לקבל את זה. הם ממשיכים וממשיכים. כשיוודע להם יום אחד שאין כבר דולר, אין כבר אירו, אין כבר יֶן, אפילו סין לא תיהיה כמו שהיתה, אז מה יעשו? אין להם מה לעשות! הראש שלהם מלא גשמיות. מה יעשו בלי הדולר? מה יעשו בלי הסטרלינג? מה יעשו בלי האירו? אוהו! יש להם במקום זה זהב! [צפניה א' י"ח]. ומה יעשו כשמישהו יגלה איפה הם מסתירים את הזהב שלהם? כמה זהב אפשר כבר להסתיר? הרשעים רוצים לחסל תשע-עשיריות של האנושות [חבקוק א' י"ד], כי הם לא צריכים כ"כ הרבה עבדים. קשה להשתלט עליהם. אבל זה לא ילך להם. כי זה לא העולם שלהם. זה עולם של הקדוש ברוך הוא. ואין להם שום רשות לחסל את העוה"ז, או להרוג אנשים כמה שהם רוצים. הקב"ה יחסל שני-שליש של העולם, יחד עם האוכלוסיה, בלי העזרה של הרשעים. והרשעים עצמם ייעלמו בתוך ההרס הזה [סוף 'אשרי']. ואנחנו היהודים נעמוד ונבכה, נבכה על כל השקר שהאמנו בזה, ונשמח על האמת שמתגלית לנו [סוכה נב. ע"ש. 'וּבְכֵן צַדִּיקִים יִרְאוּ וְיִשְׂמְחוּ', תפילות ימים נוראים]. סוף. שאלות ותשובות:
ש. יש ליהודי חו"ל נסיון קשה, זה לא פשוט להגיע לארה"ק, כנראה הם חוששים מהגזירות פה... ת. אבל אנחנו צריכים פה להיות [ר' גליון 69 בהרחבה]. נכון, זה קשה [ברכות ה.]. אבל זוהי ארץ ישראל הקדושה. ובשום מקום בעולם אין קדושה כמו ארץ-ישראל. וה' יפיל את הציונים [ס' עמוס], ואז יהיה לנו אמת. משיח יתגלה - ויהיה לנו אמת. והאמת תתגלה פה - ולא בשום מקום אחר. כל העולם מלא שקר, שקר, שקר. וגם פה מלא שקר [תהלים סו"פ ס"ט]. אבל משיח יתגלה פה, ואז יהיה אמת.
הגאולה בארץ ישראל: תהלים פ"ה: 'אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמַח' ע"ש. שיה"ש ב': 'וְקוֹל הַתּוֹר נִשְׁמַע בְּאַרְצֵנוּ', הפטרת חנוכה זכריה ג', 'אגרת תימן' להרמב"ם, אוהחה"ק דברים ט"ו ז'. ש. אז מה הכוונה במאמר חז"ל שמשיח נמצא בשערי רומי... [סנהדרין צח. בגי' הגר"א]? ת. זה אומר שהוא יושב שמה, אבל הוא יתגלה פה. הוא יושב ב"שערי רומי", בגלל שזה כל העולם ['בעקב עשיו', עי' מהר"ל בס' נצח ישראל פכ"ח]. כל העולם זה הגשמיות של עגל הזהב של אדום. אדום - זה ה"עגל הזהב" עכשיו ['הַלְעִיטֵנִי כו' עַל כֵּן קָרָא שְׁמוֹ אֱדוֹם'. בראשית כ"ה]. וגם פה זה 'שער-רומי'. מה זה הציונים? הם אלה שיצרו את ה'עגל הזהב' שנקרא 'המדינה'. רוצים מדינה כמו כל הגויים [ואינון עמי הארץ כו' זוה"ק נשא, ע"ש]. רצו אליל במדבר כמו כל הגוים, במקום הקב"ה, שלא נדע [במדבר י"ד ד', תהלים ק"ו י"ט. ועי' מאמר 'מעשי אבות' בקובמ"א הרב וסרמן זצ"ל וממ"א ח"ג עמ' 207]. ורוצים מדינה בלי הקב"ה, שלא נדע. כי הקב"ה מפריע להם עם התורה שלו [יחזקאל כ': 'נִהְיֶה כַגּוֹיִם']. אז הם החליטו לעשות מדינה על גבי אלו שיצאו מהמחנות באירופה, אוי לנו [רבי אביגדור מילר זצ"ל בספרו 'עשן הכבשן', פכ"ב עמ' ק"נ]. ש. בקשר להפגנה הגדולה בירושלים נגד הגיוס, מה היתה ההשפעה של זה? ת. ברוך ה' שמישהו עשה הפגנה. כי בלי זה - אני לא יודע מה היה קורה לעם ישראל. ברוך השם! [מזמור קכ"ד]. זה מאד מפחיד את החילונים שכ"כ הרבה חרדים בבת אחת, מתקבצים ומראים שמוכנים להילחם... ש. האם לאור החלטת הרבנים - ההנהלות באמת מוציאים את הליבה מתוכניות הלימוד? ת. גם אני רוצה לראות אם הרבנים באמת יוציאו את הליבה או שיעשו איזה הסכם איתם... ש. דוקא עכשיו שומעים על רעיון שהם יקבלו שליטה על כל מפעלי החינוך, נשמע הזוי... ת. אני לא מבין, למה זה מפתיע אותך? הרי זה הכיוון כל הזמן. לקחת את כל החרדים, לשים אותם במקום אחד, עם ספרים אחידים לכולם, ולעשות מהם 'חרדים-חלשים'. אבל אני מאמין שהיהודים החרדים בסופו של דבר לא יתנו [ישעיהו סו"פ נ"ד], אני מאמין שבסופו של דבר תהיה התנגדות מאד גדולה.
מקורות חיזוק בענין הביטחון בהשי"ת ונסיונות התקופה: שיה"ש פרק ח': 'מַיִם רַבִּים' וכו' מַה נַעֲשֶׂה כו' ובמפ', פי' הגר"א לאגדות על מאמר 'אית לן בירא בדברא'. הפטרת פרשת 'בחוקותי'. חגי ב' ח'. סוטה מח: כי מי בז כו' וברש"י. בי' הגר"א ליונה בענין הקיקיון, מס' ע"ז דף ג:, תהלים פרק ע"ח, זוה"ק נשא קכ"ד: דלא יתפרנסון כו' ושם בארוכה, הדור האחרון פי"ג, מאמר 'זכור למרים' לח"ח פרק כ', שומר אמונים מאמר האמונה פ"ז ופ"ח, אגרת תימן, ס' חבקוק פ"ב ג'-ד'. חגיגה ט:, מכות כ"ד. ש. יש מהומות בתורכיה. מה מתרחש שם? ת. קורה שמה כמו בכל הארצות האלה. זה הכל מסודר שיהיה ככה. הרשעים חושבים שכמה שיותר בלאגן הם עושים בעולם – זה יהיה להם יותר קל להשתלט. כי לא יהיה אף אחד חזק. פשוט יכנסו ויעשו בלאגן להשתלט. וגם בתורכיה. מנסים גם בארץ, עוד מעט. תחכה מה שעומד להיות פה... [ר' בלק כ"ד כ"ד]. ש. הגסות והרפש ברחוב - ממש זוועה. גועל נפש. מה אפשר לעשות? ת. הפריצות ברחוב - אין מה לעשות. ה' יעשה את זה. זה כבר עבר כל גבול, ואין בכלל מה לדבר. הפריצות ברחוב מביאה לאדם דמיונות שאפילו בעולם החיות לא מגיעים לזה. החיה חיה לפי הסדר של הטבע ולא סוטה מזה, והאדם בגלל הדמיונות שלו יכול להגיע לדברים עקומים ברמה שקשה לתאר. ואין מה להגיד לנשים שהולכות ממש בפריצות איומה. אין מה להגיד. אם תגיבו - אז יביאו משטרה או אני-לא-יודע-מה. פשוט להתפלל לה' שכל הטינופת תיעלם. ש. יש איומים על החרדים... הערך של החרדים נהיה פשוט הפקר... ת. טוב, החרדים אשמים, כי גם הם עשו את התורה הפקר. [רש"י סו"פ קדושים ע"ש]. אני מדבר על הרוב. לא על הבודדים, שבאמת הם אמיתיים. אבל זה הכיוון של החברה. וזה סוחב איתם גם אנשים טובים שלא יודעים מה לעשות, איך להתנגד לחברה שהם יודעים שזה לא-בסדר [רמב"ם הל' דעות פ"ו, ע"ש], וזה גם סוחב גם מהצדיקים, שגם הם לא יודעים איך לעצור את החברה [תנד"א רבה פי"ג, עי' שבת נו.]. אבל ההפקר של המצוות והתורה - מראה שמכרנו את התורה ואת המצוות לעגל-הזהב [ס' דניאל2 עמ' 227]. ש. הדיבורים שלכם מעוררים ביותר, אבל גם קשים. יש יהודים שזקוקים למילות חיזוק, לדיבורי עידוד? ת. אני אומר לכם שהצדיקים דוקא אוהבים מה שאנחנו אומרים, כי זה אמת. ולצערי הרב, ברוב המקרים בחברה שלנו, של החרדים, אין אמת [סוטה מט: 'וְאֵין תּוֹכֵחָה'. ספורנו על שיה"ש ח' ח']. מאד קשה למצוא אמת. [תהלים נ"ג]. ואם אנחנו מדברים קשה, זה בגלל שזה אמת. וזה לא "קשה", זה פשוט אמת. ולא רוצים את האמת [מגילה יד. וע' רש"י סנהדרין סג: ד"ה 'אלא להתיר']. עכשיו, אני יודע שהעולם שלנו, רוב החרדים לא מענין אותם אמת, כי זה מאיים עליהם. וכל הפוצ'י-מוצ'י זה לא יעזור [איכה ב': 'נְבִיאֲיִךְ חָזוּ לָךְ שָׁוְא וְתָפֵל']. כי זה רק נותן להם אפשרות להמשיך את עולם-השקר. [ור' ליקוט מקורות בחוברת החיזוק 'המפתח לנצח' עמ' 3-4].
ש. אבל כאשר יש ילד חלש - האבא שלו מדבר אליו בדיבורים של אהבה ותמיכה... ת. בודאי ובודאי ה' אוהב אותנו [דברים י"ד א', אבות ג' י"ד, דברים ז' ז', מלאכי א']. ומה שהוא אוהב במיוחד - זה שהבנים שלו, כולל הנשים בודאי, כאשר הם באמת מקריבים בשביל להיות הבנים שלו. וכשהיהודי מקריב את עצמו לשם-שמים – זה מה שהכי אהוב בשמים ['אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם'. ויקרא א'. 'כִּי עָלֶיךָ הוֹרַגְנוּ כָּל הַיוֹם וכו' וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ' תהלים מ"ד ע"ש. ועי' לקו"א תניא פי"ח]. אם הוא מוכן לשם-שמים לקבל בושות, שאנשים יצחקו ממנו [ספר חסידים סי' מ', ביהגר"א משלי י"ח י"א], כי הוא נראה יותר מדי קרוב לה', שהוא יותר מדי 'חניוק' ['וְיִרְאֵי חֵטְא יִמָּאֵסוּ'. סוף סוטה], זה מה שה' אוהב! ומי שלא מוכן להקריב את עצמו עכשיו - הוא ירצה להיות בפריצות כמו כולם, או להיות כל-היום עסוק בגשמיות כמו הרוב ['כִּי אַתֶּם הַמְעַט', דברים שם] – וזה ה' מאד לא-אוהב [סנהדרין קו. קו:]. אבל הבנים שלו, שכל הזמן משתדלים להיות קרובים אליו, שבאים לאבא שלהם, ומבקשים עזרה, ומבקשים כח, שהוא יתן להם כח להלחם נגד היצר-הרע שלהם, שהם בוכים על עבירה כי הם מרגישים שלא רק פוגעים בעצמם, אלא פוגעים באבא שלהם בשמים, שדורש מהם אך ורק להיות איתו, וללמוד תורה, ולעשות את המצוות, ולהיות נאמנים [ירמיהו ל"א ב']. ומי שרוצה יותר גשמיות - הוא בורח מאבא שלו, הוא בורח מהריבונו של עולם, הוא בורח מהכל-יכול, הוא חושב ברוב טפשותו שהוא יכול להצליח בלי אבינו-שבשמים, ה' ישמור [ירמיהו ב', כ"ד]. ש. יש שמדברים על 'אחדות', אבל בלי האמת - אי אפשר להיות עם ה'... ת. האחדות היחידה - זה הקשר עם ה' ['אֲגוּדָה אֶחָת לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם'. תפילת ר"ה], הקשר עם ה' זה אחדות. [ור' דברים י"ד א', יבמות י"ד.]. שום דבר אחר לא יכול להיות אחדות. אמנם כן, רשעים יכולים להיות ביחד, ולהתחבר ביחד [אבות ה' ט"ז], אבל 'אמת' ו'טוב' - זה רק יכול להיות עם הקב"ה [סיום הקדיש]. ומי שלא רוצה את זה, והאמת מפריעה לו מאד, הוא לא יכול לשמוע את זה, אז הוא מתחיל להגיד: 'למה כל הזמן הם אומרים כל-כך קשה, למה הם לא אומרים כמה שאנחנו טובים'..., כי אנחנו לא טובים כ"כ. משתדלים. ומי שמשתדל להיות טוב הוא רוצה את האמת, הוא רוצה לעלות ולעלות ['הוֹכַח לֶחָכָם וְיֶאֱהָבֶךָּ', משלי ט' ח', עיי"ש בבי' הגר"א]. אבל מי שרוצה להמשיך את העבירות של צניעות, של גשמיות, של כל הדברים האלה, הם לא רוצים את האמת, כי זה מפריע להם [ישעיה ו' י']. אם אתה לוקח בן אדם שהוא לא כל-כך ישר בעסקים שלו, שהוא לפעמים עובר עבירות, והצניעות זה לא 'הכי-מותר', או שזה בכלל אסור, אבל הוא נותן צדקה, והוא מתפלל, ואומרים: 'אבל תראו, הוא בסדר, מה רוצים ממנו?...' אבל הוא לא בסדר! הוא עובר עבירות קשות! למה הוא 'בסדר', כי הוא נותן צדקה?! זה לא מספיק! הוא 'בסדר' כי הוא אומר תהלים? איך אפשר להגיד תהלים ולעבור עבירות? [תהלים פרק נ'. רמב"ם תשובה ז' ז']. ולהמשיך לעבור עבירות, בלי לעשות תשובה, בלי להשתנות? מה זה שווה התהלים כשאחרי זה הולכים ויושבים במסעדות, ויושבים נשים וגברים, ואוכלים וזוללים, [ר' רמב"ן ר"פ קדושים]. או אוכלים פיצה או קוקה-קולה, מה זה שייך לאמת?! זה שקר! [משלי כ"ג כ'. ר' ביה"ל סי' א']. זה רק הטעם של הרחוב [עצת בלעם, ר' שם קו.], לשבת בחנות-פיצה עם חלונות שקופים, שכולם יכולים לראות את זה, ['דּוֹמֶה לְכֶלֶב'. קידושין מ: ערש"י שם צז.]. אפילו אם זה נפרד נשים וגברים. אז מה זה צריך להיות? ואיזה צדיקים הם יכולים להיות? "צריכים להתפרק"... לומדים תורה ורוצים להתפרק! זה מדי קשה ללמוד תורה כל כך הרבה זמן... לומדים, ולומדים... ואז זה ממש קשה מאד... 'אדם צריך להירגע, ליהנות, כדי שיהיה לו כח ללמוד תורה'. זה ממש שטויות! כי התורה עצמה נותנת לנו להיות רעננים [קידושין פב.], נותנת לנו חיים [אבות פ"ו מ"ז, ע"ש], נותן לנו עומק, נותן לנו שמחה [ברכת 'אהבת עולם' דערבית]. זה משהו שאי אפשר לתאר למישהו שלא מבין! [אוהחה"ק פ' כי-תבא]. האם פיצה יכולה להרגיע אותנו? קוקה-קולה יכולה לרענן אותנו? אוי ואבוי לנו! שטויות! ללמוד עשר שעות ביום תורה - זה מה שיכול לרענן אותנו! ['תּוֹרָתְךָ שַׁעֲשׁוּעָי'. תהלים קי"ט. 'מְשִׁיבַת-נָפֶשׁ', שם י"ט]. ש. אבל צריכים לדון לכף זכות, תקופה כזו קשה... [ר' שמות ו' ט']. קשה מאד להיות יהודי של פעם... ת. עכשיו יש לנו מבחן גדול. כי, נכון, יש אוירה של משהו כבד, משהו שקשה בגלל זה להתרכז, משהו שמושך אותנו לדברים שטחיים כדי לקבל איזו הנאה, איזה רצון לקום בבוקר. אבל זהו המבחן שלנו! ואסור לנו להפסיד את זה. כי אנחנו צריכים להיות מוכנים לגאולה. ומה זה הגאולה? הגאולה זה זמן של אמת! זה הכל אמת! אז איך נעמוד בזה אם אנחנו כ"כ בשקר? בענין גאולת עולמים ומידת האמת: תהלים מ"ג: 'שְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ', דניאל ח': 'וְתַשְׁלֵךְ אֱמֶת אַרְצָה'. ע"ש, ברכת 'גאל ישראל' דשחרית, הקדמת תיקוה"ז ד' ע"א עה"פ 'תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב'. 'מדרש פינחס' לר"פ מקוריץ זצוק"ל. והשקר מנסה להשתלט על-הכל! השקר זה היצר-הרע, הנחש בעצמו [בר"ר תולדות ס"ג י"ב. קד"ד גליון 79]. והוא מנסה להשתלט על כולנו. על כולנו! אבל מה נעשה? נצטרך להילחם. ואם אנחנו לא נצליח, ויש לנו נשמות יהודיות באמת, ולא של ע"ר, אז ה' יכריח אותנו לעשות את זה. הוא יחזיר אותנו בתשובה בכח [סנהדרין צז: פדר"א סו"פ מ"ג]. ולא עם ההר מעל הראש שלנו [שבת פח. מגילה יד.]. נצטרך לעבוד ולסבול, אבל נגיע בסופו של דבר, בעזרת ה' לנחלה. ואנחנו נגיע בעזרת ה' לגאולה-השלימה מוכנים לכל הטוב, לכל היפה, שזה מה שנותן לנו את האפשרות להתקדם, ולגדול, ולצמוח, ולשמוח [מזמור צ"ב. ר' מאמר העיקרים לרמח"ל: 'בגאולה']. כל זה – זה האוכל שלנו, האוכל הרוחני, ואנחנו לא צריכים ויטמינים בשביל רוחניות, אנחנו צריכים פשוט להדבק לקב"ה [דברים ד' ד']. עם ליפי מה אתם רוצים ממני?! מה אתם רוצים?! שאני לא אצעק?! שאני לא אבעט?! שאני לא אעשה קולות משונים?! אני חייב! אני רואה מראות מפחידים ביותר, אני רואה בכי, שומע בכי, רואה ערים שלימות שנשרפו, אני רואה מוות! של המונים! אני רואה ושומע ילדים בוכים, אני מרגיש את הריח של המוות, ואני שומע את התפילות והבכי של היהודים האמיתיים שנשארו, המעטים. אני רואה שהעולם הולך לתהום, צועדים ישר לתהום, וצועקים להם: 'תעצור! תעצור! זה תהום לפניכם!', אבל צועקים בחזרה: "שתוק, יא-טמבל! אתה לא רואה?! הכל טוב! הכל מעולה!" [ר' הושע ד' ד', ועוד כהנה רבות בדברי הנביאים]. אני רואה שהם צועדים שורות שורות, מליארדים, ונעלמים. [סוף מלאכי ע"ש]. אני מרגיש סכנה, בעם ישראל, בארץ ישראל, לא סתם. אבל גם מרגיש שהממשלה תיפול בעתיד הקרוב. אבל גם יהיה סבל גדול, אבל בעזרת ה', לפחות נרגיש שהולכים לקראת האמת, לקראת הגאולה. [בענין חבלי משיח ר' 'חסד לאברהם', מעיין א' פי"ז ומ"ה פל"ז ע"ש. והוא מדברי הרמ"ק בס' אלימה]. ש. מהי המשמעות בחומרה הקשה של המסר? ת. כי ככה זה! זה יכול להיות כל רגע, אבל משהו יהיה קשה, קשה מאד. והעולם הולך לזה מאד-מאד בקלות. ככה בקפיצות. ולא רק זה. אתם לא רואים איך שהדולר יורד, אפילו שבנק-ישראל קונה מליונים של דולרים? הדולר וכל הנייר הזה הולך לרדת כמעט לאפס [ישעיהו סו"פ ב']. ואני הייתי מציע לכל אחד שיש לו הלוואה בבנק להתפטר מזה. כי אם לא - תיהפכו לעבדים שלהם, כי לא תוכלו לשלם. כי הכסף לא יהיה שוה כלום. הריבית תאכל את זה, וכל הכסף לא יהיה שוה כלום. אבל הם לא יוכלו לקחת כ"כ הרבה אנשים לבית הסוהר, אבל המטרה שלהם זה להשתלט! להשתלט על כולם. אבל אין מה לדאוג. הצדיקים האמיתיים, היהודים האמיתיים שמקריבים את עצמם בשביל הקב"ה, בשביל התורה, בשביל עם-ישראל, אין מה לדאוג ['שׁוֹמֵר ה' אֶת כָּל אוֹהֲבָיו' 'מִיַּד-רְשָׁעִים יַצִּילֵם']. הם לא יוכלו לעשות להם כלום. ['וְחָסוּ בְּשֵׁם ה'. סנהדרין צ"ח. זכריה ט' י"ד, וכהנה פסוקי ביטחון רבים]. ויהודים אמיתיים צריכים להתפלל ולבכות על צער השכינה. התפילות האלו יגיעו ומגיעים ישר עד השמים. אם זה עשוי בלב שבור, בגעגועים אמיתיים לגאולה, אז זה יגיע ישר לשמים, וזה יביא את הגאולה יותר מוקדם, בעזרת ה'. ['צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתוֹשִׁיעַ', מתפילת 'נשמת'. ר' תהלים ק"ב י"ח]. עם דניאל, ט"ו בתמוז אני רוצה להגיד אבא, שבאמת אין לנו הרבה זמן, וכשאני אומר שאין לנו הרבה זמן, אני מתכוון שכבר כל העולם יורד גם בכלכלה וגם באמת הפשוטה האנושית. כבר הרבה זמן יש אכזריות מעל ומעבר, רצח. העולם מצד אחד נגד ומצד שני בעד - כל מיני סטיות של צניעות ושל עברות ברמה הנמוכה ביותר. וכל העולם הולך לפי החלום של היטלר, להשתלט על העולם, "להוציא" את אלה שמאמינים בה' ולחסל את אלה שלא מאמינים לדרך העקומה שלהם. והמצב הזה הולך ומחמיר בקפיצות דרך ענקיות. ברגע זה אנו עומדים לפני התמוטטות כללית של העולם, גם בכלכלה וגם במלחמות. אבא, אנו עומדים ממש לפני ההתגלות של משיח, אבל עם כל זה – העולם כרגע מלא שקר, השקר שולט, והאוכלוסיה של העולם כ"כ מבולבלת עד שהשקר נראה כמו אמת. אבל כל אלה שמאמינים באמת, ושואפים יותר ויותר לחיות חיי אמת, יראו ויקבלו את משיח צדקנו והם ישמחו עם הגילוי הזה. אבל השאר, שמבולבלים ומעדיפים את השקר, הם ייעלמו אחרי הרבה סבל מהמציאות שנקראת העולם הזה. אבא, אני בוכה יום ולילה ומתפלל שהיהודים המבולבלים שלא רוצים לראות את האמת - יתעוררו, יפתחו את העינים ויראו את האמת ורק את האמת. אבא, אני מרגיש כ"כ חזק שאנחנו קרובים לגאולה השלמה שה' הבטיח לנו... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ניתן לשמוע את המסרים בטלפון: 03-977-00-77 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ לעורר רחמי שמים, עצרות תשובה ותפילה נערכים בכותל וברחבי הארץ מידי ערב ר"ח. פרטים בפרסומים. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ אנא, עזרו לנו להפיץ את האמת. עזרו לנו להציל עוד יהודים ולהביא את הגאולה ברחמים. המסרים נשלחים חינם בדואר. טל 0527-120-948. דניאל: ברכה מיוחדת לכל מי שעוזר לנו להפיץ את האמת. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|