יוונים נקבצו עלי...

בס"ד, עם בנימין. ירושלים, י"ז כסלו תשע"ד

יוונים נקבצו עלי...

 כן, אנחנו, עם ישראל, עוד מעט יהיה לנו חנוכה, ואנחנו ממש מרגישים שאנחנו בדיוק באותו המצב כפי שהמכבים היו, כמו שעם ישראל היה בימים ההם.

אנחנו עוד לא מרגישים את זה חזק כמו שהם חשו [רמב"ם הל' חנוכה], אבל היהודים הרגישים, אלו שמשתדלים-לפחות להיות קרוב לה', מרגישים שמשהו מאד לא בסדר, גם בארץ וגם בעולם.

זה ברור יותר בעולם, שה"תרבות", או חוסר-התרבות של היוונים, הרעיונות העקומים של היוונים, של עשיו, של הרומאים, מתחיל ממש להשתלט על העולם, עם כל הדברים העקומים שהאלילים שלהם היו מתעסקים עם זה [פרשת ראה: 'כִּי כָל-תּוֹעֲבַת ד' אֲשֶׁר שָׂנֵא עָשׂוּ לֵאלֹהֵיהֶם', עי' סנהדרין נז.].

אבל היינו בטוחים שפה בארץ ישראל - לא יכול להיות כזה דבר [סו"פ אחו"ק]. אבל יש לי הפתעה בשביל כולם: זה קיים גם פה! אותם האנשים שמשתדלים להשתלט על העולם - הם קיימים גם פה, בין אלה שהם 'הכביכול-יהודים' שלנו, בין אלה שבשלטון [אש"ל להגר"א: 'אֶת הַשְּׁפָחוֹת וְאֶת יַלְדֵיהֶן רִאשֹׁנָה']. וזה מאד-מאד מפחיד מצד אחד, אך מצד שני - זה מחזק מאד. כי אם זה ככה, אז משיח חייב להיות כבר פה, ובודאי הוא יתגלה בעתיד הקרוב, בעזרת ה' ['אַגְרָא דְּכַלָּה דּוֹחֲקָא', דוחקא דע"ר ממהר פורקנא כדאי' בזוה"ק].

אבל אני רק רוצה שתתחילו להסתכל ולהתבונן על מה שקורה פה. אנחנו כולנו יודעים שבכל העולם יש בעיות בכסף, כמו שכתוב שיהיה הרבה סחורה לקנות בשוק - אבל כסף לא יהיה [סוטה מט: 'הַגֶּפֶן תִּתֵּן פִּרְיָהּ וְהַיַּיִן בְּיוֹקֶר']. הכסף לא יהיה שווה כלום. נצטרך להביא מזוודה גדולה של כסף וניירות כדי לקנות ביצה אחת... ['הַיּוֹקֶר יַאֲמִיר'] וזה קורה עכשיו. והמצב הזה הוא מלאכותי, זה לא חייב להיות. אבל הרשעים יודעים: איך אפשר להשתלט על העולם...? צריכים פשוט לסגור את הברז, את הברז של הכסף! כי בלי כסף - אין כלום. אין אוכל, אין שתיה, אין בית, אין כלום. זה דבר אחד. ואנחנו באותו מצב. האם זה לא נראה לכם משונה שהממשלה רוצה כל כך הרבה לעזור לעניים... ורק בכל פעם נותנים איזה 'זבנג' אחר שמוריד את היהודים...?! [יחזקאל ל"ד ד', תהלים י"ב]

בואו נמשיך. הענין של קבר דוד המלך [ר' ציונים להלן]. איך זה יכול להיות שהיהודים יושבים בשקט כשהממשלה רוצה, ובודאי היא כבר נתנה את הקבר של דוד מלך ישראל, המלך שבסופו-של-דבר יהיה משיח [סנהדרין פ' חלק צח:]. איך אפשר לתת את זה לגויים, ליוונים, לרומאים, לאלה שעובדים עבודה זרה?! ['תּוֹעֵבָה יִבְחַר בָּכֶם'] איך אפשר לתת את זה?! אבל כמעט אין קול, ואין צעקה! ['אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי']. והיהודים שותקים. אז הרשעים נהיו עוד יותר אמיצים. האם לא שמתם לב בקבר-רחל שזה לא נראה כמו שפעם?! שסידרו את זה בצורה כזו קרה כמו שנכנסים לכנסיה, ה' ישמור? לא שמתם לב?! אבל מאמע-רחל אמנם היא נמצאת שמה, אבל קשה לי להרגיש אותה. וקשה לכל היהודים שמגיעים לשם להרגיש אותה. כי הטומאה הגיעה שמה. הטומאה נכנסה ונדבקה לטהרה ['בָּאוּ פָּרִיצִים וַיְחַלְּלוּהָ'].

[ציונים בענין קבר דוד המלך בהר ציון: מזמור פ"ז. נחמיה ג' ט"ז. דהי"א פי"א ומלבי"ם. גמ' סו"פ ארבעה אבות. כפתור ופרח פרק מ"א. ביכורי יעקב ס' תרנ"ח סק"א משו"ת הרדב"ז. ג"פ למהר"ם חביב סי' קכ"ח סקל"ז. עיר הקודש והמקדש ח"ב פ"ד. ועוד רבות].

הכותל. הכותל זה כבר לא כמו שפעם היה. אחרי מלחמת-ששת-הימים כשכבשו את הכותל, כמה דמעות היו... כמה התרגשו... כמה יהודים באו כל הזמן לשם בהמוניהם... אבל עכשיו - זה קיבל את אותה ההרגשה כמו בכל המקומות-הקדושים האחרים שגויים התחילו להשתלט עליהם. ואם אתם חושבים שזה לא נכון - רק תלכו לשם, ותראו. תראו מה שאתם מרגישים. נכון, השכינה עוד נמצאת בכותל, כמו שה' הבטיח לנו ['הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַר כָּתְלֵנוּ', מדרש שיה"ש], אבל אנחנו צריכים לעבוד הרבה יותר קשה כדי להרגיש אותה.

וגם בקבר רחל, חייבים לעבוד מאד קשה בכדי להתנתק מההרגשה של הגוייות מסביב ['כְּשׁוֹשַׁנָּה בֵּין הַחוֹחִים'], כדי להרגיש אותה, את מאמע-רחל. פעם, זה היה הרבה יותר קל והרבה יותר פשוט. נכנסנו לשם - ומיד הרגשנו את הקשר, והתחלנו לבכות [רש"י ר"פ ויחי, ירמיהו ל"א], והרגשנו עוד יותר את הקשר ['שִׁפְכִי כַּמַּיִם לִבֵּך נוֹכַח פְּנֵי ה'...', איכה ב']. ואמרנו תהלים, ובכינו עוד פעם, ולמדנו, והתפללנו בצעקות לפעמים [ר' רמב"ן סו"פ בא]. אבל היום – 'זה לא מנומס לבכות', וזה לא לפי החוקים שמה - להשתולל מדי בתפילה, "זה מפריע לזולת...". אז לכן - אוי לנו. ובמערת המכפלה? – ל'ראש של עשיו' [סוטה  יג.] יש שם מקום מכובד עכשיו. משהו-משהו. אוי לנו, אוי לנו, אוי לנו.

עם ישראל, הגויים נכנסו לפה בלי ירייה אחת. זה לא הערבים. הערבים - זה לא בתכנית שלהם. רק משתמשים איתם בשביל לעשות מתחים, בשביל סיבות להביא חיילים לפה. עוד מעט תראו, עוד מעט תראו. אבל זה הסוף של המדינה [עמוס ט']. כי המדינה היא גויית, ומההתחלה היא הייתה גויית. אבל לא היה להם כח או אומץ להראות את זה 'פתוח'. עכשיו עוד מעט יראו את זה. זה כבר קיים. אנחנו כבר מתחת לשלטון שלהם, מבלי להבין איך או מה או למה.

תסתכלו טוב, עכשיו כל יום מעבירים חוקים נגד הקב"ה, נגד תורתו. כל יום [ר' הקדמת השב שמעתתא בד"ה תרתי בלבי מס' העקידה]. כל יום לוקחים רבנים מכובדים, מכניסים אותם לבית משפט ['בְּקוּם רְשָׁעִים יְחוּפַּשׂ אָדָם', רבנו יונה שע"ת], כאילו שהם גנבים או מי-יודע-מה. אין להם מספיק גנבים חילוניים... כל יום יש חוק חדש נגד המסורת שלנו [תהלים צד], נגד הדינים של הקב"ה. הם רוצים לדלל את האידישקייט ולעשות איזו דת חדשה, מין בלבול-'מישמאש' בין נצרות, יהדות ועבודה זרה [ר' אגרת תימן להרמב"ם]. וככה, כמו שאותו קונסטנטין לפני כל כך הרבה מאות שנה לקח את הנצרות, ואירגן את זה במבוסס על התורה שלנו, והנביאים, והוסיף לזה כל מיני דברים אחרים, והוסיף לזה כל מיני רעיונות משונות, והשאיר בפנים גם את העבודה זרה, עשה בלבול. - אז עכשיו היוונים המודרנים, הרומאים המודרנים, מתכוננים להשתדל לעשות כזה דבר, שלא נדע ['וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד', תהלים פ"ג].

אבל זה מצב מאד טוב. כי זו המלחמה האחרונה. כל היוונים, הרומאים, האדומיים, נגד הקדוש ברוך הוא, שלא נדע. וזו תהיה מלחמה לא פשוטה! וזה יהיה בכל העולם. וזה יהיה רוחני, נכון, אבל זה יהיה מספיק גשמי בכדי להרוס שני-שליש של העולם. כמו שכתוב [זכריה י"ג: 'וְהָיָה בְכָל הָאָרֶץ נְאֻם ה', פִּי שְׁנַיִם בָּהּ יִכָּרְתוּ יִגְוָעוּ וְהַשְּׁלִשִׁית יִוָּתֶר בָּהּ', יחזקאל ז', ור' דניאל2 עמ' 113].

ושוב, זה לא אומר שבאמת בני האדם יהרסו את העולם. איך שלא יהיה - הם שליחים של הקב"ה. אבל אני מאמין שהקב"ה יראה להם את כוחו, את כוחו של ריבונו-של-עולם, ואז ידעו שאין להם אפילו אפשרות הכי קטנה לנצח את אותו הקב"ה שברא אותם ['יֵדְעוּ גּוֹיִים אֱנוֹשׁ הֵמָּה סֶלָה', סוף מזמור י'. ור' מזמור פ"ג]. הם צריכים להיות ממש טפשים ['נִסְרְחָה חָכְמָתָם'. ירמיה מ"ט]! כי איך זה יכול להיות שבוראו של האדם יכול ליפול ח"ו ע"י הכח של האדם שהוא עצמו ברא?! ['הַיִתְפָּאֵר הַגַּרְזֶן', ישעיה י'] זה שטויות. אמנם היו סרטים של הרשעים - שהרובוטים בסוף השתלטו על העולם, אבל גם זה מהדמיון הטיפשי שלהם ['בִּינוּ בּוֹעֲרִים']. כי מה זה רובוט? מוציאים את החשמל והוא נגמר! וגם אותם, השם 'יוציא את החשמל' - והם ייעלמו ['יִהְיוּ כְאַיִן', ור' הושע י"ג ג']. זה כמו סרט שמראים על הקיר. בחושך - זה נראה אמיתי מאד, אפשר אפילו להזדהות עם השחקנים, ולבכות, ולצחוק וכו', אבל רק תפתחו, תדליקו את האור - הכל נעלם, ולא רואים דבר. רק קיר [ונפשי עמ' 138].

אוי, עם ישראל, לא יודע אם אתם מבינים מה שאני אומר, אבל רוצה אני להגיד לכם, כי תתחילו לראות את התוצאות של העובדה שמאז, עוד מלפני שקמה מדינת ישראל, כל התוכניות האלה היו קיימות [יחזקאל כ': 'כְכָל הַגּוֹיִים בֵּית יִשְׂרָאֵל'], ועכשיו מבצעים את זה [מזמור י']. ועוד מעט תראו, אתם תראו, יהיו חיילים זרים פה, ובכלל, הרבה מצה"ל זה כבר גויים [הושע ז': 'בָּעַמִּים הוּא יִתְבּוֹלָל']. לא רוצים את החרדים - זה ברור. הם רוצים שהחרדים יהיו כמו כולם. בגלל זה הם מושכים אותם לעבודה ולצבא. אבל כמה שהם מושכים אותם לצבא, לא מסדרים להם את התנאים שהבטיחו להם ['אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי']. אולי כסף - כן, אבל את התנאים שהם לא צריכים להיות יחד עם בנות וכו'... ? מעט מאד. הם לא מעוניינים. הם רוצים להפוך את היהודים החרדים לגויים ['לְהַשְׁכִּיחָם תּוֹרָתֶךָ'], או לפחות לבלתי-מאמינים בכלום ['כִּתְבוּ לָכֶם עַל קֶרֶן הַשּׁוֹר...'].

אפשר לסובב אותם עם הכסף, את החרדים ['אַחֲרֵי בִּצְעָם לִבָּם הוֹלֵךְ']. הזמנים קשים. רוצים גם גשמיות ['אָהַבְתָּ אֶתְנָן'], אז אפשר גם לסובב אותם. אבל ברוך ה', בגלל זה יוצא כל השקר [ישעיה נ"ט ה': 'בֵּיצֵי צִפְעוֹנִי בִּקֵּעוּ']. כל השקר זורם החוצה ['צַיִּד בְּפִיו', הגר"א משלי כ"ו כ"ו]. ואנחנו רואים את השקר של העולם, של החילוניים [אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר', תהלים קמ"ד]. את הדו-פרצופיות של המילים שלהם. את הרצון באמת להיות גויים, שתהיה מדינה כמו כל המדינות.

סתם מדברים על 'מדינה יהודית'. כי למעשה אין להם שום זכות להיות פה חוץ מזה, כי אם לא יהיו יהודים - אז בשביל מה...?! השם נתן את ארץ ישראל ליהודים. ואם הם לא יהודים, או שרוצים להיות גויים, ואין להם תורה, אז מה הזכות שלהם פה...?! [כמעשה דגביהה בן פסיסא, סנהדרין צא.] ועוד רוצים גם להפסיק לעשות ברית מילה, אז בכלל, אין להם ברית עם הקב"ה [פרשת לך לך. טויו"ד סי' ר"ס]. השטח הזה שנקרא 'ארץ כנען', 'ארץ ישראל', זה שייך אך ורק לקב"ה. והוא נתן את זה לעם ישראל [כֹּחַ מַעֲשָׂיו, הִגִּיד לְעַמּוֹ' רש"י ר"פ בראשית]. ואין כמעט אדם אחד בעולם שיכול להגיד 'לא' לזה. אבל אלה, החילוניים, שבודאי חלק גדול מהם ערב רב, אומרים: לא! אפשר! אפשר להיות 'כביכול יהודי', בערך, ולבנות מדינה כמו כל המדינות! וזה מה שרוצים. ואתם תראו שלב-שלב איך שמתגברים על כולם ['וְעָשְׂתָה וְהִצְלִיחָה'. דניאל ח']. תראו שלב-שלב שיכניסו עוד, עוד יותר חוקים קשים נגד המאמינים בקב"ה ['וְהָרְשָׁעִים כַּיָּם נִגְרָשׁ הַשְׁקֵט לֹא יוּכַל', ביהגר"א למאמר 'בין גלא לגלא'], נגד הקב"ה עצמו ונגד התורה שלו ['לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי' תהלים פ"ג]. אתם תראו ['בְּכַשִׁיל וְכֵילַפּוֹת יַהֲלוֹמוּן', תהלים ע"ד].

וזה לא-סתם שכל החרדים רבים אחד עם השני, על מה?! על פוליטיקה? על כסף? זה לא סתם [משלי כ"ו כ' וביהגר"א]. זה גם כדי להראות ליהודים האמיתיים את הבירור. שיראו שיש יהודים ש'עשיו' והדרך שלו מוצאת חן בעיניהם ['וַיִלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם'. תהלים ק"ה]. בכל זאת, עשיו היה יהודי, הוא היה בן של יצחק, הוא היה יהודי חשוב, הוא היה יכול להיות גדול בתורה [חלק קו: בענין דואג], אבל הוא היה רשע, ולא יכול. הוא לא יכול לסבול את הקדושה. וזהו. זה הסוף. כל אלו שהקימו את מדינת ישראל, כל הרשעים שהלכו נגד הקב"ה מהתחלה, ילמדו בצורה קשה מה המחיר שמשלמים בשביל זה [סו"ס ישעיה]. והיהודים האמיתיים, אלה שיש להם נשמה יהודית, הם יגיעו לסוף הגלות הזאת והם יקבלו משיח צדקנו [משלי ב' כ"א: 'וּתְמִימִים יִוָּתְרוּ בָהּ'].

אבל נעבור תקופות קשות עדיין. קשות מאד. לא ארוך, אבל קשה. כי ינסו לשבור כל דבר יהודי, ולהוציא את זה. למשוך את זה, ולזרוק את זה. אבל נצטרך למסור נפש [תהלים מ"ד]. נצטרך לסרב ['כָּל הוֹן בֵּיתוֹ בָּאַהֲבָה']. נצטרך להחזיק חזק את התורה, את האמונה והביטחון בה'. ולא לפחוד. מי שעִם ה' לא יסבול כמו מי שהוא נגד ה' [ישעיה מ"א ט"ז, משלי י"א ל"א]. לא לפחד. ה' ידאג לנו, לכל עם-ישראל האמיתי ['רַבְתָּ אֶת רִיבָם'. 'שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר...', הגש"פ], ואנחנו עַם פיצפון ['כִּי אַתֶּם הַמְעַט מִכָּל הָעַמִּים', דברים ז' ז'], ונישאר מתוכנו עוד פחות, עוד הרבה פחות ['וְעוֹד בָּהּ עֲשִׂירִיָּה...' ישעיה ו']. כי איך שלא יהיה הם, הערב רב, לא יהודים [ישעיהו נ"ז: 'יִלְדֵי פֶשַע זֶרַע שָקֶר']. הם לא יהודים [זוה"ק נשא קכ"ה].

מי שיכול בשביל כסף להפריע למתים, אפילו על "אולי זה יהודים" - אין לו לב יהודי [כמעשה הגבעונים, ש"ב כ"א ב', ע"ש]. נכון, צריכים להיכנס לדירות, נכון, רוצים לעשות כספים, הכל נכון. והכל - לא יהודי. כשאנחנו מפריעים למתים, ומפריעים ליהודים שמנסים לחיות כמו יהודים אמיתיים, כשרוצים להפריע לקב"ה בזה שהיהודים לא יעשו ברית מילה [זכריה ט': 'גַּם אַתְּ בְּדַם בְּרִיתֵךְ...'], או שלא יתפללו כמו שצריך [הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב, וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו], או שילכו לצבא וייכנסו לטינופת עם בנות ובנים וכו' וכו' ['גדול המחטיאו...'], אז אותם האנשים שיוזמים כזה דבר - לא יהיה להם עתיד [סוף מלאכי: 'אֲשֶׁר לֹא יַעֲזֹב לָהֶם שֹׁרֶשׁ וְעָנָף', רמב"ם תשובה פ"ג י', ור' חלק דף קו. בענין בלעם, ר"ה יז.].

אבל אנחנו, היהודים האמיתיים, יש לנו עתיד ['וְהָיָה  כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם'. תהלים א']. יש לנו עתיד כל כך יפה, כל כך נהדר, שקשה לתאר את זה [מזמור ל"ו, רמב"ם הל' תשובה פי"א]. קשה אפילו לחשוב על זה. רק לחשוב שה' ישחט את היצה"ר, את המלאך המוות, את השטן [סוכה נב. זכריה י"ג], זה מספיק. אם אפשר לדמיין עולם בלי שלושת אלה, שלמעשה זה כח אחד [ב"ב טז.], רק תנסו לתאר לעצמכם איך זה. כל לילה, לפני שאתם הולכים לישון, רק תחשבו על זה: לא יהיה מלאך המוות, לא יהיה שטן, לא יהיה יצה"ר. תחשבו את זה כשאתם שוכבים במיטה, ופתאום תתחילו להרגיש רגיעה, עם חיוך על שפתיים, ותירדמו בשקט ובשלוה [סוף מזמור ג'].

עם ישראל, יהיה קשה. אני לא יכול להגיד אחרת. המנוולים, הרשעים מכל ההיסטוריה, נמצאים עכשיו פה. וזה לא פשוט. ואנחנו מעטים, מקבוצה קטנה יחסית [תפילת 'על הנסים']. אבל כמו שהמכבים נלחמו לשם שמים [סוטה פ"ח], וכמו שמתתיהו החשמונאי צעק: 'מי לה' אלי' [כי תשא, ור' יחזקאל מ"ד ט"ו], גם משיח יגיד את זה, ונלך אחריו, ונגיע לגאולה, בעזרת השם.


שאלות ותשובות

ש. הרב אברג'ל, מה הענין פה שעצרו אותו, מה רוצים ממנו?

ת. עצרו את הרב אברג'ל - כמו שהם עוצרים את כל החרדים שהם רוצים להתפטר מהם, ולעשות מהם, ללכלך אותם, כדי שכל החרדים יֵרָאוּ כמו שהגויים באירופה הראו את היהודים, גנבים, ונוכלים וכו', שלא נדע [שמות ל"ב: 'לְשִׁמְצָה בְּקָמֵיהֶם']. הם משתמשים בדיוק באותם השיטות להוריד את החרדים. זה שיטות של גויים.

הרב הראשי לשעבר גם כן, הוא אחד שהם החליטו לרדת עליו בגלל שהם רוצים להוריד את הדמות של החרדים. הרב אברג'ל - הוא יהודי שמחזיק כל כך הרבה יהודים בכוללים, ועושה כל כך הרבה חסד, וחוץ מזה שהוא יהודי לומד תורה, ותלמיד חכם וכו', והרה"ר זה סתם, זה להוריד את הדמות של החרדים, כדי שכל החילונים ישנאו אותם. ['הַבִּיטָה אֲנִי מַנְגִּינָתָם'. איכה ג' ס"ג].

ש. אז מה התפקיד שלנו במלחמה הזו נגד ה' ונגד התורה?

ת. חובתינו זה להתפלל לקב"ה. למלאות את המקומות הקדושים, ולהתפלל, ולבכות, ולבקש מחילה ['בִּבְכִי יָבֹאוּ, וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם', ירמיהו ל"א וברש"י], ולעשות תשובה כל אחד ואחד. ולבקש מהקב"ה שאנחנו כבר נתפטר מהם [תהלים ע"ט]. כל כך הרבה שנים אנחנו סובלים. וזה לא רק הציונים, אלא כולם, כולם.

ש. אומרים בשם הגאון רבי חיים מבריסק זצ"ל [הדור האחרון עמ' ר"ח] שכל מטרת הציונות היא לעקור את עם ישראל מהתורה. אבל ברגע שיראו שבדרך אחרת זה יהיה יותר נגד התורה, נגד ה', אז הם יזרקו את כל הציונות... והנה, רואים את זה ברור עכשיו...

ת. כן. כל היהודים, ה'כביכול-יהודים' האלה שהקימו את מדינת ישראל, אלה שהם היו בשלטון, הם בסופו של דבר הורסים את עצמם. כי הם אנשים שפלים. הם גנבים. הם ממש קרימינלים [ישעיהו א']. הם לא אנשים טובים, הם אנשים רעים [ע"ר מסיטרא דרע כאותיותיו]. עם כל החשק שלהם. עם כל הדברים העקומים שהם מתעסקים עם זה. כל זה יהרוס אותם. כל זה יהרוס את כל המדינה [סוף וילך]. הם משתוללים עכשיו בצורה כזו שהם יפלו. הם בעצמם יפלו. הם הולכים ומטפסים מהר מהר, אבל הם יגיעו לפיסגה, ויפלו. ['כְּגֶלְלוֹ לָנֶצַח יֹאבֵד', איוב כ' ז'].

ש. החפץ חיים זצ"ל אמר שהיו צריכים ללכת עם מסירות נפש נגד הקומוניזם...

ת. גם פה. אבל פה - אנחנו ננצח עם התפילות שלנו. כי ה' הוא יעשה את המלחמה הגדולה ביותר. אנחנו רק יכולים עם התפילות, ועם התשובה שלנו.

ש. אומרים שהצבא מסתובבים בכל מיני מקומות באישון לילה, דופקים, מעירים אנשים... מחפשים עריקים...

ת. זה הכל הם עושים כדי להפחיד [יחזקאל ל"ב: 'אֲשֶׁר נָתְנוּ חִתִּית בְּאֶרֶץ חַיִּים', ר"ה יז.]. הם עושים את הכל נגד החרדים עכשיו. הם רוצים להתפטר כמה שאפשר מהחרדים. רוצים שיפחדו כל כך, עד שירצו, שירוצו להיות איתם, להיות חילוניים, או לפחות להיות לא כל כך חזקים בחרדיות...

המצב בשיא החוצפה - כי החרדים שותקים [ישעיה נ"ט ט"ז: 'וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ...'], כי הם לא עושים את ההפגנות כמו פעם ['וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב' ערש"י פ' האזינו]. נגמר להם הכח. נגמר הבנזין. אין כח, אין רצון ['וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ', פרשת כי תצא]. לא אידיאליסטים. אין להם קשר למה שצריך, רק שיעזבו אותם, שימשיכו לחיות בנוחיות, וזהו. לעזוב אותם. זו הבעיה היום.

 

ש. יש שמועות שכעת מסתובבים הרבה מסיונרים בארץ. והם נטפלים לילדים...

ת. שמעתי באמת שמיסיונרים מתלבשים על ילדים פה בארץ ['לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי']. צריכים מאד להיזהר עם הילדים [ר' תהלים ח' ג']. הם הולכים למקומות ריכוז של ילדים, כי הם רוצים את הדור הזה, רוצים לקלקל אותם. רוצים לקחת מהם את הטהרה. אז צריכים להיזהר מאד מאד עם הילדים. הרבה ילדים חרדים מסתובבים ברחוב כי אין כל כך מקום בבתים. וזה מסוכן מאד עכשיו. תמיד יש חולי נפש, אבל יש שרוצים להראות לילדים דברים טמאים ולשגע אותם, לבלבל אותם, למשוך אותם לטימטום שלהם [משלי א' י"ב].

 

לא לשכוח [ירמיהו ב': 'זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ']. הקב"ה אוהב את עם ישראל ['אַהֲבַת כְּלוּלוֹתָיִךְ']. זו הכלה שלו. הוא אוהב אותה. והוא לא יעזוב אותה. הוא סבל ממנה. והרבה פעמים היא לא היתה בסדר, אבל בתוך הלב - החתן והכלה רוצים אחד את השני [שבת פז:], ורוצים שוב להיות מתחת לחופה [רש"י ריש שיה"ש]. וזה עומד להיות עוד מעט. ה' יעזור. כי עם ישראל האמיתי, הכלה, מתגעגעת כל השנים להיות יחד עם החתן ['וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי לְעוֹלָם', הושע ב']. אבל הע"ר - זה מה שהפריע. ולמעשה - הכלה היתה תמיד נאמנת לחתן, זה רק הערב רב. אבל הם לא שייכים לכלה בכלל. [זוה"ק בראשית כז:].

דניאל
בנימין
לוח אותיות התקשור
דניאל


E-Mail | דואר אלקטרוני



הישארו מעודכנים תמיד מה חדש באתר.
Stay tuned always what is new.

שם | name

דוא"ל | Email


לאתר זה נכנסו 5145553 פעמים
היום - 20/09/17