תקשור עם בנימין, ירושלים, כ"ה תמוז תשע"ד אני חיכיתי מאד ליום הזה, לרגע זה, ואני שמח שכולם חיכו. וטוב שחיכיתם, כי באמת-באמת העתיד הקרוב עומד להיות קשה, מפחיד, מוזר. מצב שיביא אותנו לבלבול לא פשוט. אלה שקרובים לאמת ולקב"ה - גם הם יתבלבלו קצת, אבל רק קצת. תחפשו תמיד את המחשבות, את התיכנונים של 'מוח רשעים' ולא את ההגיון של צדיקים, ואז תראו כמה שזה כלום, כמה שזה שיטחי וטיפשי, ועד כמה אלה שמייצרים כביכול את התוכניות האלה לא יכולים להצליח [איוב ה' י"ב-י"ג: 'מֵפֵר מַחְשְׁבוֹת עֲרוּמִים...']. כי הם כל-כך לא אינטליגנטים - שרק בנס הם יכולים להצליח! ומכיון שיש רק את הקב"ה שעושה נסים, אז זה שהם מצליחים בינתיים, ה' ישמור, זה אך ורק בעזרת ה', אז זה לכשעצמו נותן לנו חיזוק גדול [ישעיהו נ"א י"ב-י"ג]. כי ה' הוא הכל יכול. ה' כולו טוב [תפילת אשרי: 'טוֹב ה' לַכֹּל, וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו'], אז ברור שהוא יחסל את כל אלה שמשגעים את העולם [תהלים נ"ט י"ג-י"ד: 'כַּלֵּה בְחֵמָה כַּלֵּה וְאֵינֵימוֹ', וערש"י תהלים ע"ג ג', ע"ה ה'], שעומדים לעשות עבירות עוד יותר קשות ועוד יותר קשות כנגד היהודים, נגד היהדות, נגד התורה, נגד הקב"ה, השם ישמור. הבנתם?... הם טיפשים! [יואל ד' ד', ע"ש]. רוצים דוגמא?... בבקשה, אתן לכם דוגמא. אלה שהפילו את התאומים. טיפשים! כל כך לא הסתירו את זה, רק באופן שיטחי. כי הם בטוחים שכולם 'טמבלים', שהם יכולים להפחיד את כל העולם עם איזו שהיא הצגה עִם שחקנים בכלל לא מוצלחים... ש. רוצים דוגמא מעכשיו... אני אתן לכם דוגמא. הדוגמא - זה הטמבל ההוא, לפיד, שמנסה להגיד לנו ולכל הישראלים שכל החוקים שהוא רוצה להעביר אותם, והוא כבר העביר את חלקם, וכל זה ממש נגד היהדות, ממש נגד התורה, נגד הקב"ה, והוא מנסה להסביר לנו שזה לטובת עם ישראל...! והרוב הגדול מאמינים בזה...! וזוהי טיפשות ממש, כי כל אחד שמבין קצת, יודע שלאורך כל ההיסטוריה, כל אלה שעשו כאלה דברים, וניסו להשתלט – נפלו. לא סתם נפלו [מזמור ע"ג: 'סָפוּ תַּמּוּ מִן בַּלָּהוֹת'. מיכה ה' ח': 'וְכָל אֹיְבֶיךָ יִכָּרֵתוּ']. ומה עם "כיפת הברזל"?... 'כיפת-הברזל' כביכול, לפי רוב החילונים שמדברים מהממשלה, וברדיו, ובטלביזיה, ובכל המקומות האלה, שפשוט 'שוכחים' את הניסים [מזמור ע"ח: 'וַיִּשְׁכְּחוּ עֲלִילוֹתָיו וְנִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר הֶרְאָם']. לדעתם, כיפת-הברזל זהו 'הנס'... ומאחר שכביכול הבן-אדם עצמו יצר את כיפת-הברזל, אז בן-האדם הוא זה שמביא את הנס... [יחזקאל כ"ח, ע"ש כה"ע]. אבל זוהי טיפשות ממש! כל בן-אדם קצת הגיוני גם אם הוא לא מאמין - הוא יכול לראות ברור שזה לא יכול להיות ש'כיפת-הברזל' זה מה שמציל אותנו. פשוט לא הגיוני בכלל, בשום כיוון. היו כאלה נסים שזה לא שייך בכלל לכיפת-הברזל, ואפילו רק עם הרסיסים שנפלו ולא פגעו באף אחד, כי גם כיפת-הברזל מסוכנת. אבל כל זה לא עשה כלום. כן, פה ושם הרס משהו, אבל לא מעבר לכך. מספיק דוגמאות...? ש. ומהו השקר של המלחמה הזאת? ת. השקר של כל המלחמה הזאת – זה שפשוט יש לנו פה תסריט שהרשעים מייצרים, כדי לחסל את הערבים וגם את היהודים. את הערבים - הם היו רוצים לחסל ברובם, והשאר יהיו עבדים. ואת היהודים עצמם, הם רוצים לאו דוקא להרוג אותם, את היהודים, אלא להפוך אותם לגויים. אבל באמת. לא שיהפכו לנוצרים ולא למוסלמים, אלא להיות בדת החדשה. והדת החדשה הזאת - הם מאמינים, זה יהיה מאד מושך ['כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין'. מזמור ל"ב. 'עִיר סִיחוֹן' ב"ב עח:], במיוחד לחילונים. כי זה יהיה קצת מזה וקצת מזה. אבל זאת תהיה עבודה זרה, וזה יעבוד על היצרים שלהם [סנהדרין נז.]. ומאחר שהחילוניים הם הרבה יותר שטחיים, והיצרים שלהם הרבה יותר מפותחים - אז הם בטוחים שזה ידבר אליהם. אבל הם טיפשים. כי אם מנשה מלך ישראל עשה תשובה [חלק קב:] - אז כל יהודי יכול לעשות תשובה! הם שוכחים שכאשר לוקחים את היהודי הרחוק ביותר ואומרים לו שהוא צריך להפוך את דתו מלהיות יהודי להיות עובד עבודה זרה או 'לא משנה מה' - הוא עלול להגיד: 'עד-כאן'! יכול להיות שהנשמה היהודית שלו תתעורר ותגיד: 'די'! 'די'! 'מעדיף למות ולא לעשות זאת, אני אמות ולא אעשה'! [עי' בראשית רבה עה"פ 'ריח בגדיו', מעשה דיוסף משיתא ויקום איש צרורות]. כמה יהודים במשך ההיסטוריה בחרו למות, בחרו להרוג גם את הילדים שלהם וגם את הנשים שלהם ולבסוף את עצמם, בכדי שלא יעמדו בנסיון של הפיתוי להתנצר בשביל לא למות. הם דאגו מראש שלא תהיה בכלל אפשרות שיכשלו בזה. והם עשו את זה. מאות אלפי יהודים עשו זאת בשמחה [תפילת 'אב הרחמים'], ולא הצטערו. ובשמים - יש להם מקום מיוחד שהם נכנסו לשם ישר כשהגיעו אל העולם הבא. ישר לגן עדן [ב"ב י:, עי' תוס' כתובות קג: ד"ה 'מזומן לחיי העוה"ב']. אבל זהו דבר שקשה לעשות. הדור שלנו חלש, לכן בשואה לא היתה בחירה כזאת. אמנם היו כאלה שכן עשו את זה. תשעים ושלשת הבנות שהעדיפו למות ולא להפוך לעבדים של הנאצים ימ"ש, הן היו גיבורות, היו צדיקות ממש ['אֲשֶׁר הֶעֱרָה לַמָּוֶת נַפְשׁוֹ'. עי' גיטין נז:]. אבל חוץ מהם ועוד כמה - הרוב הלכו למוות בשקט. אבל גם הם עשו את שלהם, עשו מה שהם יכלו לעשות. הרבה מאד צעקו "שמע ישראל" לפני שמתו, ובמצב שכזה זוהי גם כן גבורה. אבל הטיפשים האלה לא יודעים מה זה יהודי. היהודי האמיתי, לא הערב רב. הע"ר יש לו כ"כ הרבה תאוות, והם לא ימותו על קדוש השם, אבל היהודי-האמיתי כן יכול לעשות את זה. והוא יכול להיות הרחוק ביותר, כביכול, ופתע-פתאום הוא יגיד: 'עד כאן ולא יותר'!. 'אני יהודי, ואני קשור לקב"ה'! וזה מה שיציל אותנו. ולא משהו אחר. ובעזרת ה' - ה' לא יבקש מאתנו למות על קידוש השם, הוא יבקש מאתנו 'לחיות על קידוש השם' [עי' ס' חסידים סי' מ']. גם זה לא פשוט. אם לוקחים את העבודה שלנו כי אנחנו יהודים, וצריכים לחיות בלי אוכל ובלי דירה וכו' - אז זה דומה מאד כמו למות ['עָנִי חָשׁוּב כַּמֵּת'. נדרים סד: ובזוה"ק בהעלותך קנג. פנחס ריט. ע"ש]. ובן-אדם עומד כנגד זה, ואומר: 'עד כאן'! 'יותר אני לא מוכן'! – זוהי מסירות נפש! ואנחנו לא יודעים מה הרשעים יעשו, הם רשעים בלי גבולות. אין להם שום מחסום לרישעות שלהם. הם עובדי עבודה זרה! ומה הם הפסלים שלהם?... הם משליכים על הפסילים שלהם את התשוקה שלהם, את הרגשות הכי חייתים. אבל החיה - היא מסודרת, היא מסודרת בכל דבר, גם בקדושה שלה, לפחות ברוב המקרים. זה הולך לפי סדר. אבל הֵם, עִם התשוקות שלהם - משליכים על העבודה זרה את ההרגשות הכי-הכי עקומות, ואז זה כאילו שהפסל עצמו אומר לו: 'זה להיות 'צדיק'!... כל הלאוים – מותרים. והם מעוניינים, כל הגעטשקעס (האלילים), היו רוצים שתעשו את זה... והם חולי נפש, ועקומים ביותר. ואין להם בעיה לרצוח, ואין להם כל בעיה לגנוב, ולשַקֵר ['יְדֵיכֶם דָמִים מָלֵאוּ'], אין להם שום בעיה לעשות דברים הכי-הכי גרועים. וזהו העולם שלנו. מאז ומִתָמיד היו אנשים בעלי-יכולת שהרשו לעצמם להיות לפי החיצוניות שלהם אנשים תרבותיים במיוחד. אבל מאחר שזה "אֱדום", אז זה כמו החזיר שמראה לנו את הרגל שלו, שזה כשר, לפחות כף-הרגל כשרה, אבל כל הגוף שלו, כל המהות שלו - זה טָרֵף. וזהו אֱדוֹם. וזה עבורנו הכי מסוכן. 'מַפְרִיס פַּרְסָה'. ר' תהלים מזמור פ': 'יְכַרְסְמֶנָּה חַזִיר מִיָּעַר', עש"ה ברש"י. פסחים קיח: ברש"י ד"ה 'בין הקנים'. ישעיה ל"ה ט': 'וּפְרִיץ חַיּוֹת בַּל יַעֲלֶנָּה... וְהָלְכוּ גְּאוּלִים', וברש"י שם. עי' ביהגר"א למאמר 'אחוי לן מנא' עה"פ 'הַצָּד צַיִּד', וכן במאמר 'האי גלא' ועוד. ועי' ויקרא רבה פי"ג: 'לָמָּה נִמְשְׁלָה (אדום) לַחֲזִיר? לוֹמַר לָךְ, מָה חֲזִיר בְּשָׁעָה שֶׁהוּא רוֹבֵץ מוֹצִיא טְלָפָיו וְאוֹמֵר: 'רְאוּ שֶׁאֲנִי טָהוֹר', כָּךְ מַלְכוּת אֱדוֹם מִתְגָּאָה, וְחוֹמֶסֶת, וְגוֹזֶלֶת, וְנִרְאֵית כְּאִלּוּ מַצַּעַת בִּימָה (עושה צדק). מַעֲשֶׂה בְּשִׁלְטוֹן אֶחָד שֶׁהָיָה הוֹרֵג הַגַּנָּבִים וְהַמְנָאֲפִים וְהַמְכַשְּׁפִים, גָּחִין וְאָמַר לַסַּנְקְלִיטִין (להורגים): 'שְׁלָשְׁתָּן עָשִׂיתִי בְּלַיְלָה אֶחָד...', וכ"כ רש"י בראשית כ"ו: עה"פ 'בֶּן אַרְבָּעִים שָׁנָה': - 'גוזלים וחומסים, ומראים עצמם כשרים...'. ר' קד"ד גליון 32: 'תרבות אדום – זאב בבגדי כבש'. יש לציין כי פרסת החזיר שונה משאר מפריסי הפרסה – בכך שהיא מחולקת לד', והוא נראה כעומד על ארבע ציפרנים, כ'מהדר' בהפרסתו, ועי' מרובה פ"ב: הישמעלים הם מסוכנים, כי הם 'פרא-אדם' [בראשית ט"ז], אבל זה לא כמו האדומים. וזה ראינו ברור אצל הנאצים. הם היו כביכול "עם תרבותי" שמסוגל לדברים כה איומים שבלתי אפשרי אפילו לתאר את זה ['וְרֹאשׁ פְּתָנִים אַכְזָר', שירת 'האזינו']. הם לא רק עשו דברים ליהודים. הם הלכו לארצות מסביב רוסיה והרגו את האנשים בצורות קשות ביותר, כשהם עוד היו בחיים הם ביצעו בהם דברים איומים. אז מה זה הבן אדם?... זה אפילו לא חיה! כי לבעל-החיים יש איזה גבול, יש לו דרך-חיים שהוא עומד בזה. הוא חייב לעמוד בזה כי הוא לא יודע משהו אחר. אבל האדם? – כל חלום, כל רצון עקום, הוא מְבַצֵעַ. אמנם מבחוץ הוא "איסטניס", כלפי חוץ הוא "נקי", הוא מסודר בלבוש ['נֶחְפְּשׂוּ עֵשָׂו'], ותרבותי בדיבור... [תהלים נ"ה כ"ב], אבל הוא "חיה רעה" עמוק בִפְנים. ['נִבְעוּ מַצְפּוּנָיו', ס' עובדיה, ור' רש"י ישעיה ל"ה ט']. ואלה השולטים בכל מקום ['הָיוּ צָרֶיהָ לְרֹאשׁ']. משתלטים בכל מקום. אז לכן אנחנו צריכים להבין, ולא לפחד. כי אנחנו נכנסים עמוק-עמוק לתוך המנהרה שדיברתי אתכם על זה. והחושך הוא כמעט מוחלט. ואלה שמאמינים בקב"ה באמת, אזי למרות כל זאת הוא נותן להם לראות, לפחות את הדרך. אולי לא את השלמות של הדרך, אבל הוא נותן לנו לראות את הדרך. [ישעיה מ"ב ט"ז: 'וְהוֹלַכְתִּי עִוְרִים בְּדֶרֶךְ לֹא יָדָעוּ, בִּנְתִיבוֹת לֹא יָדְעוּ אַדְרִיכֵם, אָשִׂים מַחְשָׁךְ לִפְנֵיהֶם לָאוֹר...']. אבל בכל רגע ורגע, בכל צעד וצעד, אנחנו צריכים להזהר לא לסטות מן הדרך [ירמיהו ל"א: 'שִׁתִי לִבֵּךְ לַמְסִלָּה, דֶּרֶךְ הָלָכְתְּ...'], לא לחשוב שצריכים ללכת שמאלה או ימינה. לא ולא! רק ישר! ישר לתוך העולם הבא של משיח ['פַּנּוּ דֶּרֶךְ ה', יַשְּׁרוּ בָּעֲרָבָה מְסִלָּה לֵאלֹקֵינוּ...' ישעיה מ']. ופתאום, כמו שנוסעים ברכבת - בתוך המנהרה, בחוץ זה חושך-חושך [ב"מ פ"ג:, מס"י פ"ג, ע"ש], ויושבים ליד החלון, ורואים בזכוכית את עצמנו, ופתאום יוצאים! ופתאום יש אור! ואנחנו בחוץ! וככה זה יהיה בעזרת השם ['וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר...', זכריה י"ד]. ת. אני רק יודע שעכשיו, ברגע זה, כל יהודי שקשור לקב"ה, ושלא עוזב את החבל שקושר אותו, החבל הרוחני שמחבר אותו עם הקב"ה – הוא באותו מצב כמו היהודי שהיה במצרים במכת החושך, שהם בכלל לא היו בחושך ['וּלְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הָיָה אוֹר בְּמוֹשְׁבֹתָם...']. נכון, קצת חשוך או אולי קצת מפחיד לראות את האחרים בחושך, אבל אלה שקרובים לה' - הם אף פעם לא יהיו בחושך מוחלט ['לֹא יַרְפְּךָ...' דברים ל"א ו', ע"ש רש"י]. ברור לכם? ש. מתי הם יפלו, הכנסת וכל אלה שלוחמים באידישקייט...? ת. קודם כל, ה' מרים אותם גבוה-גבוה-גבוה. ['לִפְנֵי שֶׁבֶר גָאוֹן'] ואז הם יפלו ['הִפַּלְתָּם לְמַשׁוּאוֹת'. תהלים ע"ג]. וזה יהיה משהו משהו. מחכים לרגע הזה של הנקמה הגדולה ['וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו']. ש. האם יש עוד לפנינו הרבה דברים לעבור או שעברנו כבר את רוב הקשיים? ת. כל הדברים שאנחנו נעבור - יש לזה פתרון אחד: כמו שישנן תרופות או ויטאמינים שעוזרים לגוף להתחזק, שעושה את המערכת החיסונית חזקה, ולא נותנת לבן-אדם להיות חולה - כך יש לנו חיסון אחד, וזהו: קירבה גדולה מאד לקדוש ברוך הוא. [עי' זוה"ק שמות ז: 'בְּגִין דְּהַהוּא דְּיִתְקָיָּים בְּהַהוּא זִמְנָא בִּמְהֵימָנוּתָא, יִזְכֶּה לְהַהוּא נְהִירוּ דְּחֶדְוָה דְּמַלְכָּא...', ר' 'אור יחזקאל' דרכי העבודה עמ' צ"ח, ועי' מקו"צ למאמר 'בין ידידים' דניאל פרק 187] ואפילו אם לא עושים את כל המצוות בדיוק כמו שצריך – אבל עצם זה שבדור הזה כמו שלנו, מישהו רואה, מבין, מרגיש, ויודע בכל מהותו שהקב"ה הוא הכל-יכול [דברים ד' ל"ט], הוא עושה את הכל, הוא נותן לנו פרנסה, הוא נותן לנו ילדים, והוא נותן לנו הכל-הכל-הכל-הכל, ואפילו אם אין לנו פרוטה בכיס, ואנחנו צריכים לחם, מבקשים ממנו לחם - והלחם מופיע ['בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה...']. ולכן, בן אדם כזה אין לו ממה לפחוד. ש. מה עם התוהו-ובוהו שיש בעולם, שפיכות הדמים הגדולה שיש בכל מקום, מה המשמעות של כל זה? ת. כל זה בשביל להפחיד אנשים [יחזקאל ל"ב: 'כִּי נָתְנוּ חִתִּיתָם בְּאֶרֶץ חַיִּים', ע"ש]. לבלבל אותם. שיפחדו לטוס, שיפחדו מכל דבר, שיחפשו את המשטרה שיעזרו להם... ואת כל הצבאות שיעזרו להם... ואז הם יהיה בתוך השליטה של הרשעים. ועוד דבר אני רוצה להזכיר לכם: המלחמה הגדולה, מלחמת-העולם-השלישית שכבר התחילה למעשה, תהיה לא 'מארץ לארץ', אלא בין אנשי הקבוצה הזאת כנגד האוכלוסיה של העולם [ר' מאמר 'סדר עולמי ישן']. והם, הקבוצה של העשירים ביותר בעולם, פשוט רוצים להשתלט על כל העולם. ובשביל זה הם בעצמם גרמו, בעזרת השם כמובן, להגיע למצב שכל הערבים ילחמו אחד נגד השני, בכל הארצות. פתאום בבת אחת. האם זה לא נראה לכם משונה שפתאום הכל קורה בבת-אחת?!... מצרים, לוב, תימן, וסוריה, וכו'. ['הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ...'. עמוס ג' ג']. ש. גם המטוס שנפל באוקראינה דבר מוזר ביותר. מטוס אזרחי נוסע ממדינה למדינה, פתאום הוא 'חוטף' טיל שמפיל אותו. וזה התרחש בשעת הכניסה לעזה, בדיוק... ת. המטוס באוקראינה - זה עוד דבר כזה. מה איכפת להם להרוג, לרצוח 298 אנשים? מה זה משנה להם? כלום. כמו שהם הפילו את התאומים, והיו שם מעל לשלשת אלפי אנשים, גם בתאומים וגם מהפנטגון, אז אין להם ממש שום בעיה. בלי שום בעיה. ש. האם העולם קולט את זה? ת. העולם לא תופס את זה בדרך כלל, אבל יודעים שזה משהו משונה. לפתע יש צבא של איזו קבוצה שבאה מ'אל-קעידה' כביכול, פתאום צבא שלם... עם כל הכלים... עם כל הידע... והם משתלטים על עיראק! ומאיפה הם לפתע צצו?!... אולי גם כן מאיזה מנהרה שבנו?!... או שאולי הם איזה אחד מהשבטים שאולי פתאום הופיע?!... חלילה וחס. השבטים יהיו על רמה יותר גבוהה מזה. אבל זהו עולם משוגע, והרצון שלהם, עם כל הטירופים, והמטוס שנעלם כלא היה ואף אחד לא שמע ממנו, והמטוס ההוא שפתאום הורידו אותו עם תותח מעל למדינה באיזור שבסך הכל זה שייך לאירופה... ועוד הרבה דברים, כולל 'נפילת התאומים', כולל התרחיש איך ש'כביכול רצחו' את אוסאמה בן-לאדן וכו', וכל המלחמות האלה, כולל 'האביב הערבי' - זה הכל חלק של תסריט של הקבוצה הזאת. ובאמריקה ובכל העולם עושים לנו כל מיני בדיקות "לא-לענין", כל מיני דברים קורים לנו שאנו צריכים יותר ויותר להגיד לעצמנו שהם יכולים לעקוב אחרינו כדי שהם יהיו בשליטה על כולם. והם טוענים הרי שהמלחמה היא בין הבן-אדם הרגיל ובין 'הטירוריסטים'. הם האויבים, ולא ארץ זאת או אחרת. האויב זה הטירוריסטים [ר' קד"ד גליון 67]. ואני אומר שהטירוריסטים האמיתיים - כמעט שלא קיימים. וגם כל "המתאבדים", וכל הדברים מן הסוג הזה, אם הם לא היו מכינים אותם, ה'אֱדום', לא מאמין שהיו מסוגלים להגיע לכאלו הֶשֵׂגִים לבדם, בכוחות עצמם. אולי 'פה ושם', אבל בודאי-ובודאי לא ברמה עולמית שכזו. פשוט בחרו אותם מהמדבר, ואחרי כמה שנים טובות העמידו אותם בשביל העבודה הזאת, להיות טירוריסטים... [ר' דניאל ב' מ"ג] ש. בסיפור המהומות לאחר רצח הנער הערבי בירושלים, לא מריח טוב כל העסק... ת. אני אסביר לכם משהו. כשהיה את הפיצוץ בבוסטון – אז הם האשימו בזה שני אחים. האמא של האחים האלו גרה בגרוזיה. והם גרוזינים, הבחורים. והיא ידעה שהסי.איי.אי. משך אותם לעבוד איתם, אז איך זה יכול להיות שפתאום הם הפכו לכאלה שעשו כזה דבר?... כי גייסו אותם לעשות משהו שיֵרָאֶה כמו שטרוריסטים עשו. וזה מה שקורה פה. הכל זה עשוי. בשביל להראות שהטירוריסטים הם הרשעים. וזו הפעם הראשונה שמזכיר האו"ם בא לישראל ואומר שישראל לא אשמה. הערבים – האשמים... אני לא יודע, זה במצב ממש שהאו"ם 'נפל על הראש שלו', הוא אומר דברים בדיוק הפוכים ממה שכל הזמן הם אומרים... איך זה יכול להיות שהוא כל כך פתאום בעד ישראל?!... אז לכן כל דבר ודבר, כל דבר משונה, הכל משונה, כי זהו פרי-המח המעוות של חולי נפש, לא אינטליגנטים. בגלל זה - זה משונה. רק מה, דבר אחד אני אגיד שוב ושוב ושוב: רוצים להביא לפה חיילים זרים! כי בסופו-של-דבר הם רוצים להשתלט, וכמו שהשתלטו כבר על קבר דוד המלך – ככה בדיוק הם רוצים להשתלט על כל העולם. ש. מה שמתרחש בעיראק, האם זה מסוכן עבורנו? ת. הכל זה חלק של ההצגה. אמרתי קודם. פתאום בא איזשהו צבא, שאף אחד לא שמע עליו, אף אחד לא ידע ממנו, ופתאום הוא משתלט על עיראק! איך זה יכול להיות?... [ישעיה כ"ג: 'הֵן אֶרֶץ כַּשְׂדִּים, זֶה הָעָם לֹא הָיָה...'] זה לוקח הרבה זמן כדי להכין צבא! איך אפשר היום, עם כל הלויינים שמסתובבים מסביב העולם, להסתיר צבא שלם, להסתיר מעינים של אנשים שמכינים צבא?! צריכים אימונים... צריכים כל מיני דברים... אז לכן, הכל - זה חלק של תסריט. והכל מסוכן לנו, ה' יציל אותנו. ש. עכשיו עובדים בממשלה לחוקק שכל רב יוכל לגייר את מי שהוא רוצה... ת. אל תדאג. זהו בירור שהיה צריך להיות. כי גם ככה - הרבה זרים נכנסו ליהדות, וצריכים להוציא אותם, להקיא אותם החוצה [ר' ע"ז ג:]. אני לא מדבר על האמיתיים. האמיתיים - זה בסדר. אני מדבר על אלה שאינם אמיתיים. הם עושים לנו נזק ['כספחת', ערש"י נדה י"ג: ובתוס' יבמות מז:]. ש. בקומפלקסים הגדולים שבונים כאן מסביב כבר שמו שלטים באנגלית להזמין את הגוים לרכוש דירות... ת. כן, ואני יודע שאלה שהיו בעבר מעורבים בהקמת פרוייקטים דומים טוענים שבודאי ובודאי הבניינים האלו לא מיועדים בשביל יהודים. ש. אבל אולי דוקא בגלל המצב הנוכחי הגוים יפחדו כעת לבא... הרי האפיפיור קרא לקתולים לבא לגור בארץ ישראל בכדי לדלל אתנו, כעת התחילה מלחמה, מטוסים לא מגיעים... וכל התכנית התבלבלה... ת. אל תשכחו דבר אחד: את הכל הם יכלו לתכנן, אבל זה שירדו טילים כמו גשם, זה הם לא יכלו לתכנן, שלא יהיו כמעט שום קרבנות בנפש, אולי קצת פצועים ואחד נהרג, אבל לא יותר מזה בינתיים, ברוך ה'. ש. יש הטוענים שצריך עכשיו לברוח מן הארץ... ת. כשהסאטמר רבי זצ"ל אמר לא לבא לפה, זה היה בנסיבות אחרות, במצב אחר. אני בטוח שאם הסאטמר רבי היה בעולם הזה עכשיו, והוא היה צדיק ענק, הוא בעצמו היה אורז את המזוודות ואומר לכולם לבא, כי הוא מאד פחד מהחילוניות בארצות הברית. והוא בנה קהילה מאד-מאד מאוחדת וסגורה, אבל במשך הזמן גם זה נפתח, וזה לא כמו שפעם. ואי אפשר יהיה לסגור לגמרי את היהודים עם כל הגשמיות שיש באמריקה, ולהשאר כמו פעם [רמב"ם דעות פ"ו]. אז לכן - עכשיו העולם הוא שונה, ואני בכל זאת הייתי מציע לכל יהודי ויהודי לארוז את החפצים שלו ולחפש דרך להגיע ולהתפרנס קצת פה. אבל צריכים הרבה אמונה ובטחון בה', ועדיף ללכת לפני שהבעיות הגדולות מתחילות ולהגיע הֵנָה [זכריה ב': 'הוֹי הוֹי וְנֻסוּ מֵאֶרֶץ צָפוֹן...']. היהודים הצָרְפַתִּים, למשל. הם רוצים לבא, אבל מאחר שהרבה מהם רוצים לבוא עכשיו, הם לא יכולים למכור את הבתים שלהם, כי הגויים יודעים שהם יכולים לקבל את זה עבור פרוטות, כי הם רוצים כל כך לצאת, והם חייבים את הכסף הזה בשביל לחיות פה, ולכן יש להם הרבה סבל מזה. הרבה פעמים אחד מהמשפחה צריך להשאר כדי לסדר את העניינים, אבל הגויים מבינים שהיהודים מרגישים שהם כבר לא 'צרפתים', ושאין להם מה לעשות בצרפת. ועוד מעט זה יהיה כמעט בכל ארץ באירופה. וגם באמריקה, בודאי. ש. האם יהודים בארה"ב קולטים את זה? ת. יש יהודים באמריקה שתופסים את זה, ויש יהודים שבאים לגור פה, הרבה יותר ממה שפעם, אבל זה לא דבר פשוט. בכלל לא דבר פשוט. ש. לפני חמש עשרה שנה, לאחר נפילת התאומים, קראת, בנימין, לכל היהודים באמריקה שיבואו כעת לא"י עם הכסף שלהם, כי אחר כך בקושי הם יוכלו לצאת עם המזוודות שלהם. נראה שזה מתקרב למצב כזה עכשיו... ת. זה נכון, ולא מזמן שמענו על אנשים שלא יכלו להעביר הֵנָה את הכספים שלהם. הם רוצים לבא לפה אבל לא נותנים להם להעביר מבנק לבנק. זה לא פשוט בכלל. ש. אמרתם פעם שטילים יעופו כמו גשם... האם זהו המצב שהתכוונתם, למצוקה שיש כעת? ת. אבל בינתיים אפילו מטריה לא היינו צריכים... עוד לא. עוד לא הגענו עדיין לשיא. ש. גם אצל הגוים נעשה בירור, הם אמורים לראות ולהבין את האמת... ת. תמיד הם ראו שה' איתנו. והם, ימח שמם וזכרם, זה לא עצר אותם. יש להם כזו שינאה, השנאה של עשיו ליעקב [רש"י וישלח]. עשיו היה מוכן לעשות הכל רק לעצור את יעקב. אז השנאה שלהם של הגוים, של האירופאים, היא שנאה קשה ביותר, ועמוקה ביותר. ['אֵיבַת עוֹלָם', יחזקאל פל"ה]. ש. במצב הנוכחי, האם צריכים להפריד בין השלטון שחותר תחת יסודות היהדות ובין החייל הפשוט שנמצא בסכנה... ת. תראו, החיילים האלה של צה"ל, הם לא אשמים במצב שלהם. הם מרגישים מין רוחניות בזה שהם נכנסים למלחמה, והחיים שלהם בסכנה, ויש להם איזו מין 'הרגשה טובה' עם כל החברים שלהם, כמו שבחור אחד אמר שהוא לא מפחד, כי 'הוא גולנצ'יק'... ['ועל סוסים ישענו...', ועי' אוהחה"ק עקב ח' י"ח] זו מין חבירות למטרה חשובה, להציל חיים של יהודים, ולהציל את המדינה, כביכול. אבל התפקיד שלנו זה לא להכנס לטיפשות הזאת. התפקיד שלנו - זה להתפלל עליהם, שיחזרו שלמים בלי פגע, ושיחזרו בתשובה מלאה. ש. אמנם יש כאלה שמתחזקים באמונה, מתפללים... ת. נכון, אבל יש יותר ויותר חילונים עם חשבונות נגד הממשלה. הם לא עושים שום עבודה בשבילנו. הם כמו כיפת-ברזל. אם היינו עושים מה שאנחנו היינו צריכים לעשות – אז ברור שאנחנו לא היינו ב'בְּרוֹךְ' הזה שאנחנו נמצאים בו עכשיו. הרשעים הביאו אותנו למלחמה עם הערבים כדי להבריח כל שמץ של יהדות. אני מדבר על הרשעים שאירגנו את הכל, והם הכניסו את כל השטויות לראש של הבחורים האלה. מה זה 'אני גולנצ'יק'...? [ר' ירמיהו י"ז ב'] צריכים להתפלל, לא על המנהיגים - אלא על המסכנים, אישית, שלא יהיה להם שום פגע. אבל שתדעו: כל המלחמה הזאת לא היתה צריכה להיות, נכון שזה הגיע למצב כזה, אבל לא היינו צריכים להגיע בכלל למצב הזה. ש. המצב מאד נמוך, דברים קשים קורים בתוך הציבור, בתוך הקהילה... ת. אוי לנו. לא הייתי רוצה שיתחילו לחפש בכל מיני ערים, לכל אלו ששולטים בפוליטיקה, בעיריות, מהאנשים שלנו, ה' ישמור עלינו, אבל הגענו לדברים מאד נמוכים. במיוחד בעניני כספים. [ר' תרגום ישעיה א' כ"ג-כ"ד]. אז אני רק יכול לברך ולבקש מכל יהודי ויהודי, לא לשכוח שיש דין ודיין [איוב י"ט כ"ט: 'תֵּדְעוּן שַׁדּוּן'], ואנחנו נרגיש את הדין שלו ואת הפסק שלו בעתיד הקרוב ['וְקָרַבְתִּי אֲלֵיכֶם לַמִּשְׁפָּט...'. מלאכי ג'], את הפסק הסופי בשביל העולם הזה שיש לנו [חבקוק ג' ו' ע"ש]. ש. הרבה ניסים מלמעלה אנחנו רואים... ת. הקב"ה רוצה להציל את הבנים שלו, את העם שלו, זה הסיבה שזה קורה. אבל יהיה רגע שלא יעזור כ"כ [עי' פרדר"א סו"פ מ"ג], ויהיו גם בחו"ל, בעיקר בחו"ל. ויצטרכו בכח להפסיק להתפלל לעגל-הזהב [יחזקאל ז' י"ט: 'כַּסְפָּם בַּחוּצוֹת יַשְׁלִיכוּ...'] ולחזור בתשובה. אני רק יכול לברך את כל אלה שנמצאים פה ואת כל עמ"י, ואת כל היהודים האמיתיים, שנזכה כולנו לקבל משיח צדקנו ברחמים ובשמחה.
|