והעיקר - לא לפחד כלל...

והעיקר – לא לפחד כלל...

בס"ד, תקשור עם בנימין, ירושלים, י"ח אלול ה' תשע"ה

אתם יודעים בודאי, ורואים ברור, שהעולם מתחיל לרעוד מכל הכיוונים. אנחנו רואים שהבורסות עולות ויורדות, יורדות ועולות, ואין שום יציבות. וזה מאד מפחיד. הרבה אנשים כבר איבדו הרבה כספים בבורסה, וזה דוקא האלה, החזקים, שיש להם עוד כסף בכיס, או שהיה להם עוד כסף בכיס. כי כשמדובר בבן אדם שהוא נקרא מ'המעמד הבינוני' ומטה, חלקם פשוט אין להם אוכל לאכול, אין להם כסף בשביל שכר-הלימוד של הילדים, חיים בצורה מאד קשה. והרוב הם בחובות 'עד לסוף הראש שלהם'. זה מאד מצב קשה. אבל עכשיו אלה שעוד הסתובבו עם כסף בכיס, הם השקיעו חזק מאד בבורסה, שם עשו את הכספים הכי גדולים, חוץ מהנדל"ן, אלה שבונים בתים, כמו הבתים במנהטן שעולים מאה מיליון דולר לפנטהאוז, או ששכר-הדירה זה מאה וחמישים אלף דולר לחודש... [עי' ע"ז ט:] קשה לחשוב על כזו מציאות, אבל זו המציאות. אבל קיבלו, הם הצליחו בכל מיני דרכים להרויח את הכסף הזה יחסית בקלות. אבל כולם, כולם, כולם, חוץ מהעשירים ביותר – בחובות וחובות. במיוחד אלו שעובדים 'עבודה טובה', עבודה שנחשבת טובה, אבל אין להם פרוטה בכיס, כי יוקר-החיים עבר את כל הגבולות, ואין פרוטה בשביל כלום. [פרק חלק צז.: 'עד שתכלה פרוטה מן הכיס', 'היוקר יאמיר... והיין ביוקר', ופירש"י סוטה מ"ט: 'שהכל עוסקין במשתאות', וכ"כ יד רמ"ה בסנהדרין שם] ואז הולכים לבנקים, ולוקחים עוד הלוואות ועוד הלוואות ועוד הלוואות, עד שמרגישים ש'טובלים' בחובות.

אבל מה, לא רק הם טובלים בחובות, גם המדינות טובלות בחובות. אמריקה – יש לה חוב שהיא לא יכולה אפילו באלף שנה להחזיר אותו. זה בארצות הברית, ובכל המדינות זה אותו הדבר. ואנחנו עכשיו נראה נפילה מאד קשה כלכלית. [מלאכי א': 'כִּי תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת... הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס...', ועוד. ר' קד"ד גליון 71] וכבר מרגישים את זה. קנדה כבר הצהירה היום רשמית שהיא במיתון, וקנדה – זה 'לא סתם'. אני לא יודע למה אמריקה עדיין לא אומרת שהיא במיתון, כי היא באמת במיתון, אבל לא רוצים להגיד, אם לא אומרים חושבים שזה לא קיים... אבל כולם יודעים שזה קיים.

וכמו שאמרנו, ישנה שכבה עליונה קטנה, שהשתלטה על רוב העושר בעולם, ושאר האנשים צריכים להסתדר איך שמסתדרים. זהו הדבר הראשון. וחוץ מזה, יש אִיום ענק מכל הכיוונים. המנוולים מוציאים כל מיני ידיעות שזה שקר גמור, אבל זה מפחיד מאד, כי זה בא ממקור שזה 'רשמי' כביכול, כל מיני תמונות והוכחות וכו'... אבל לא לפחד, זה הכל שקר! יש לנו רק דבר אחד שיש לנו לפחד מזה, וזה שח"ו לא נתרחק חלילה מהקב"ה. זהו הפחד הכי גדול ['הִסְתַּרְתָּ פָנֶיךָ הָיִיתִי נִבְהָל']. כשבן אדם מרגיש רעב, שאין לו פרוטה בכיס, או שהוא חש בדידות, או מלחמות, פצצות וכו' – וגם רשעים שינסו למשוך אותו שיהיה בדת שלהם, בדעה שלהם, ונצטרך להתנגד, כשיהודי יראה וירגיש מצב שכזה – אז או שהוא יחזור במאה-אחוז להקב"ה ['ה' עֻזִּי וּמָעֻזִּי, וּמְנוּסִי בְּיוֹם צָרָה...' ירמיהו ט"ז ע"ש], או שהוא ייעלם בתוך ההמונים של הגוים, שה' ישמור. זוהי הבחירה שלנו שאנחנו צריכים להכין את עצמנו לזה. לא לפחד! ה' לא יעזוב אותנו [דברים ד' ל"א. ור' מאמר 'ה' לי ולא אירא']. זה לא כמו בזמן השואה שרוב האנשים הלכו, נהרגו [ב"ק ס.]. לא, זה לא כמו השואה. היהודים שחוזרים להקב"ה – יחיו, כל זמן שהם איתו באמת [ישעיהו ס"ג: 'וַיֹּאמֶר אַךְ עַמִּי הֵמָּה, בָּנִים לֹא יְשַׁקֵּרוּ, וַיְהִי לָהֶם לְמוֹשִׁיעַ...'], אבל אם זה שקר – אז הם ייעלמו.

וכעת אנחנו צריכים להתחיל כבר עכשיו לארגן את המחשבות שלנו, את הרצון להתקרב לה' ['וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי', עזוה"ק וישב קצב:], לעזוב את כל השטויות של החיים ['הֲבֵל הֲבָלִים'] שהם לא שייכים לשום דבר, זה לא עוזר לנו בכלום, וזה לא יעזור לנו לשרוד. אנחנו צריכים להתקרב רק לה', להתפלל, לדבר עם ה', להשתדל למלאות את כל הבקשות שלו, את כל הדינים שאנחנו צריכים, לדעת את הדברים המותרים ולברוח מכל הדברים האסורים. אנחנו צריכים להיזהר מזה. אנחנו צריכים לחיות חיים שמבוססים אך ורק על רצון ה'. אנחנו חייבים לאהוב כל יהודי ויהודי, אבל אין לנו חובה לאהוב גם את המלשינים ואת הרשעים שיש בינינו [מקורות: תהלים קי"ט קנ"ח, פסחים קיג: ועוד]. אם הם עושים תשובה – זה משהו אחר, אבל יש בינינו רשעים ממש, מלשינים גדולים, שלא אכפת להם גם להרוג יהודי אחר. אז לכן אנחנו חיים בעולם מאד-מאד קשה, בעולם שאנחנו לא יודעים ברור מי האויב שלנו ומי הידיד שלנו.

ואין לנו רבנים להוביל אותנו [ישעיהו ט' י"ג]. יש בין הרבנים או בין האלה שקוראים להם 'רבנים' גם כן אנשים שהם לא בדיוק לטובתינו [שם ט' ט"ו: 'וַיִּהְיוּ מְאַשְּׁרֵי הָעָם הַזֶּה מַתְעִים, וּמְאֻשָּׁרָיו מְבֻלָּעִים...']. יש יהודים אמיתיים, רבנים, שהם כן עִם ה', והם כן רוצים לעשות את מה שנכון, אבל אין להם כח [ישעיה ג', ע"ש], אין להם את הכח של גדולי-הדור שפעם היו, שיָכלו לארגן את כולם, ולתת להם חיזוק לעשות את רצון ה' [ירמיהו ג' ט"ו: 'רֹעִים כְּלִבִּי, וְרָעוּ אֶתְכֶם דֵּעָה וְהַשְׂכֵּיל']. הם יכולים לחזק בודדים שבאים אליהם, אבל את הקבוצות הגדולות, עדות שלמות – הם לא יכולים.

ויש לנו את היהודים שיושבים בכנסת, החרדים, שמורידים את הראש ומשתפים פעולה, אפי' שהם יודעים שאסור. וזה המצב שלנו ['בֶּגֶד בּוֹגְדִים בָּגָדוּ', חלק צד.]. אבל אנחנו לא נצטרך לעשות כלום, לא נצטרך להילחם נגדם, ובודאי ובודאי לא בזרועות, אנחנו רק נצטרך לבוא לגמרי אל ה', להיות עבדי ה' ועובדי ה', ולחיות אך ורק בשביל למלאות את התפקיד הזה: להיות עבד ה' ועובד ה'. זה כל המטרה של החיים שלנו ['כִּי הוּא חַיֶּיךָ'. עי' אור החיים הק' סו"פ ניצבים], וזו תמיד צריכה להיות המטרה, אבל עכשיו זו המטרה הברורה – ואין עוד מטרה.

אז נתחיל לעבוד עכשיו מיד, לעמול על זה, ולא לשפוט יהודי אחר, רק אם אנחנו יודעים בודאי שהוא עושה עבירות נגד עמ"י, ונגד הקב"ה, ח"ו, אבל כל יהודי שהוא טועה – צריכים להשתדל להביא אותו בחזרה, רק לא במחיר שאנחנו נהיה על ידי זה חלשים יותר. אנחנו לא צריכים לדאוג, כי בסופו של דבר הקב"ה יביא את כולם בחזרה, את כל היהודים, אבל הוא אוהב לראות שאנחנו אוהבים יהודים אחרים ורוצים לעזור להם [אוה"ח כי תצא, כ"ב א'], אבל שוב, לא במחיר שאנחנו נחלשים ['חייך קודמין'], שהם משפיעים עלינו. אם אנחנו מרגישים את זה, אז צריכים לעזוב אותם [עי' סנהדרין לח:, ע"ז כז: 'לא ישא' ובתוס' שם, רמב"ם הל' ע"ז פ"ב ה"ה], לברך אותם, ולהתפלל עליהם, וזה הכל. אם דואגים על זה, אז צריכים להתפלל עליהם, ולא להשתדל לעזור להם, להתפלל שה' יציל אותם, שהם יבינו לבד. ['וִילַמְּדוּ תוֹעִים בִּינָה', תפילות ימים נוראים. עי' ברכות דף נ"ז:].

ועכשיו ישנם כל מיני בעיות בעם ישראל, כל מיני חולשות. יותר מכל דור אחר ירדנו, ירדנו מאד-מאד, ואלמלא זה היה בשביל התורה שלנו – אי אפשר היה לצאת מזה בכלל. אבל זכות התורה תעזור לנו לצאת ['המאור שבה מחזירו למוטב'], ואנחנו נינצל. וכמו שדיברנו – זה יהיה מעט מאד אנשים יחסית, לעומת הקתולים למשל, שהם מיליארד נקודה מאתים מיליון. ה' יציל כל יהודי שהוא באמת יהודי, אבל יש הרבה יהודים שהם לא-יהודים-באמת, שהם ערב רב, או שהם לא גרים אמיתיים, או שהם 'נעבאך' (מסכנים) לא יודעים שהם בכלל גוים, כי במשך הדורות זה התבלבל. אבל אנחנו צריכים לדעת שאנחנו רוצים אך ורק להיות יהודים, ולהתקרב להקב"ה. ואנחנו צריכים לעבוד על זה מעכשיו, מעכשיו, מהרגע הזה, אפילו שהבלבול בעולם מאד חזק, אנחנו חייבים, חייבים להיות עם ה', חייבים להתחיל ברגע זה, ברגע זה להתחיל.

אני חוזר וחוזר, כי זה הדבר היחיד שיציל אותנו. חוזר וחוזר. כי רק הקב"ה הכל יכול, כי רק הוא יכול להציל אותנו. וכמו שהתחלתי להגיד, יהודים – הם מעטים בעולם הזה, והקתולים ימח-שמם-וזכרם הם בערך מיליארד-נקודה-מאתים מיליון אנשים! אז מה אנחנו? 'פיצים' (מזעריים) לידם! אפילו בואו נגיד שישנם חמש-מאות-אלף יהודים, הם אומרים שאנחנו בערך 14 מיליון, אבל בואו נראה אחרי זה כשאנחנו ניווכח לראות מי יהודי ומי לא ['וְאָסִירָה כָּל בְּדִילָיִךְ', עי' סומ"ס עדיות]. אבל בואו נגיד שאנחנו שני מיליון יהודים, אבל מה זה לעומת כל המיליארד-נקודה-שתים גוים שהם כולם בדת אחת, ושרוצים להביא אותנו לדת שלהם?! ורוב היהודים ילכו לזה, כי הם לא בדיוק יהודים. ושאר הגוים, שזה בערך עוד ששה מיליארד – הם גם כן יהיו נגדינו! וכמה צדיקים ביניהם יהיו? מעט, אולי כמה מאות, אולי כמה אלפים, אולי חצי מיליון, לא יודע, אבל שתבינו: זה משהו מאד קטן, זה לא מספר של משהו כמו שהיינו רוצים.

וזו תהיה הבדיחה עליהם ['ה' יִלְעַג לָמוֹ', מזמור ב', ע"ש. ר' ע"ז ג:], ולמה? כי הם, הרשעים, רוצים להרוג את רוב האנשים בעולם ולהשאיר רק עבדים בשביל עצמם [ר' מאמר 'עבדים אנחנו', קד"ד גליון 67]. ובסופו של דבר – הם יקבלו את מה שהם רוצים, רוב האנשים יִכלו מהעולם הזה, אבל יישארו רק היהודים והצדיקים שבין הגוים! וזה ירגיז אותם מאד מאד [מזמור קי"ב: 'רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס, שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס, תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד', ועי' פסחים כח.: 'מדויל ידיה משתלם'], והם יֵדעו את זה לפני שהם ילכו מהעולם הזה. גם הם עצמם ילכו מהעולם הזה, החוצפנים, הרשעים [אבות סו"פ ה': 'עז פנים לגיהנום'].

הם חשבו שהם ביחד עם השטן – יש להם את הכח להילחם נגד הכל-יכול, נגד הקב"ה [ישעיה י"ד י"ג-י"ד: 'אֶדַּמֶּה לְעֶלְיוֹן...', ע"ש כה"ע]. אוי ויי ויי ויי, איזה צחוק זה יהיה [מזמור קכ"ו], איזה דבר זה יהיה, אבל זה בדיוק מה שזה יהיה. הם ייעלמו, הם יכחדו, הם לא יהיו בכלל במציאות ['יִתַּמּוּ חֲטָאִים', ר' מקורות במאמר: 'מסדום עד ירושלים'], הם ייעלמו לגמרי – וזהו. וזה יהיה הסוף. ואנחנו, היהודים, המסכנים, אנחנו כולנו נסיכים ונסיכות, בני המלך [הושע ב': 'יֵאָמֵר לָהֶם בְּנֵי קֵ'ל חָי...'], אנחנו נעלה ונעלה, ואנחנו נקריב קרבנות [תפילת מוסף לרגלים: 'וַהֲבִיאֵנוּ לְצִיּוֹן עִירְךָ בְּרִנָּה, וְלִירוּשָׁלַיִם בֵּית מִקְדָּשְׁךָ בְּשִׂמְחַת-עוֹלָם...'], ואנחנו נשמח, ונשיר, ונרקוד, ונתפלל לה' [דה"א א' ט"ז: 'וְאִמְרוּ הוֹשִׁיעֵנוּ אֱלֹקֵי יִשְׁעֵנוּ, וְקַבְּצֵנוּ, וְהַצִּילֵנוּ מִן הַגּוֹיִם, לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ, לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ...', וכן בתהלים סו"פ ק"ו], נגיד הלל כל יום, הלל לה'. [מזמור צ"ו: 'שִׁירוּ לה', בָּרְכוּ שְׁמוֹ, בַּשְּׂרוּ מִיּוֹם לְיוֹם יְשׁוּעָתוֹ...', אגרא דפירקא אות ר"ז, וע"ע בשפת אמת, בראשית, חנוכה שנת תרס"ד, ובמלבי"ם מזמור צ"ו ואילך].


ש. ומתי בערך זה יהיה?

עוד מעט. אנחנו צריכים להבין דבר אחד: אסור לנו לשאול מתי, רואים כבר שזה לא יכול להמשיך הרבה. העולם כבר פשוט מתפרק, מה שפעם היה – כבר לא קיים. אם היטלר ימש"ו היה חוזר עכשיו – הוא היה כבר מת מהתקפת לב... כשהוא רואה מה שקורה בעולם ה'הַארִי' שלו, איך שזה מתמלא כושים, וערבים, וכל הבאלגן שהוא כל כך שונא. והוא היה ממש משתגע ובורח, הוא היה מתאבד... כי הוא לא היה יכול לסבול את זה. יש אלפי-אלפי פליטים באירופה, בסקנדינביה, בצרפת, בברלין, מלא. הגרמנים – אין להם כבר בכלל כמעט ילודה, אז לפחות יש להם אנשים שנכנסים... אפילו שזה לא בדיוק סוג הגוון שהם אוהבים [ר' דניאל ב' מ"ג: 'וְדִי חֲזַיְתָ פַּרְזְלָא מְעָרַב בַּחֲסַף טִינָא, מִתְעָרְבִין לֶהֱוֹן בִּזְרַע אֲנָשָׁא, וְלָא לֶהֱוֹן דָּבְקִין דְּנָה עִם דְּנָה, הֵא כְדִי פַרְזְלָא לָא מִתְעָרַב עִם חַסְפָּא...']. והאמריקאים? האמריקאים – יש להם בערך ארבעים ושלש מיליון, מאלה שהם נתנו להם אפשרות להיכנס. מישהו שאל, אבל מה עם היהודים, מה? האם הם לא רואים את זה?! אז אמרו שהם, היהודים שמחים, כי סוף סוף יש להם עוזרות-בית... הם לא תופסים אפילו את המשמעות של זה.

הפליטים האלה, גם פה בארץ יש הרבה, כי הם עושים את זה בכוונה. הם גרמו לכל המלחמות בכל האיזורים האלה, והאנשים האלה בורחים מן המלחמות, והרבה מהם נהרגים בדרך, אבל בכל אופן אין איפה להיות, אין אפשרות לחיות איפה שהם חיים, אז כולם בורחים לאירופה ולארה"ב. אבל ההבדל הוא שבעוד שאירופה מנסה לא לתת להם להיכנס, אמריקה לעומת זאת נותנת להם בשמחה רבה להיכנס. למה? כי הם רוצים לדלל את העם האמריקאי, רוצים להפוך את ארה"ב ל'פשוט איזור', איזור שיש בו נפט, שיש חקלאות וכו' וכו', והם לא רוצים שום הרגשה של מדינה. וכל האמריקאים הגאים שיש להם את "המדינה הכי חזקה בעולם" – עכשיו הם שבורים, שבורים לגמרי. אין להם מה להשויץ (להתרברב) כבר, כי הכל הולך לאיבוד. וזה המצב. המצב הוא כבר קשה, אבל אירופה – ששם זה היה 'הארי' לגמרי – עכשיו הם סובלים מאד, הביאו את אפריקה לתוך אירופה... הביאו את ארצות-ערב לתוך אירופה, עכשיו הם סובלים בדיוק מאלה שהם שנאו אותם הכי הרבה.

ועכשיו, המלחמה הגדולה תהיה בין אדום וישמעאל [יחזקאל ל"ז], ואחד 'יפציץ' את השני, אפילו שזו קבוצה אחת שעושה את זה, זה לא ארץ נגד ארץ. אבל פה תהיה להם הפתעה, אני לא יודע מהי ההפתעה, אבל אני יודע שפה תהיה להם הפתעה קשה ['פַּחַד פִּתְאֹם, וּמִשֹּׁאַת רְשָׁעִים כִּי תָבֹא...', משלי ג' כ"ה]. וזה יפיל אותם. ה' יפיל אותם. הם יראו שה' עושה את זה, חייבים לראות ברור שה' הוא שעושה את זה [סוף מזמור פ"ג], הם צריכים לראות כשה' שוחט את השטן, את ה'לוציפר' שלהם, ימש"ו. השטן – הוא יודע שהוא נולד, שהקב"ה הוא שיצר אותו [ישעיה מ"ה: 'וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ...'], אבל הוא התבלבל עם כל האלה שמתפללים אליו, ונותנים לו את השם: 'לוציפר' (Lucifer), ימח שמו וזכרו, שזה אומר 'האור', 'לוציפר'. גם ה'אילומניטי' – זו אותה המילה: 'הנאורות'. אז הוא יקבל עונש חזק מהבלבול הזה שלו [ערש"י קדושים כ' ט"ו], אבל האלה, הרשעים – ייעלמו, בשבילם – זה יהיה הסוף שלהם, וההתחלה שלנו. [משלי ב': 'כִּי יְשָׁרִים יִשְׁכְּנוּ אָרֶץ וּתְמִימִים יִוָּתְרוּ בָהּ: וּרְשָׁעִים מֵאֶרֶץ יִכָּרֵתוּ וּבוֹגְדִים יִסְּחוּ מִמֶּנָּה'. תהלים ל"ז: 'כִּי רְשָׁעִים יֹאבֵדוּ, וְאֹיְבֵי ה' כִּיקַר כָּרִים – כָּלוּ בֶעָשָׁן כָּלוּ...'].


שאלות ותשובות

ש. הסתלק מעימנו הרבי מטאהש זכר צדיק לברכה, אנחנו היינו בטוחים שהוא יוביל אותנו למשיח צדקנו... לא זכינו...

ת. הרבי מטאהש זצ"ל – הוא היה יהודי מאד-מאד חשוב. ואנחנו איבדנו צדיק עצום. אבל הוא – הוא כמעט הסוף. זה כמעט האחרון מרבנים כאלה. נתפלל שה' לא יקח יותר יהודים, שנזכה כולנו לקבל משיח צדקנו, שנישאר עם כל הצדיקים שלנו ונקבל משיח צדקנו.

ש. הרבי מסאטמר זצ"ל התבטא לפני מלחה"ע ה-2, כי יש 50,000 יהודים בעולם יהודים אמיתיים. מדברים שמספר היהודים בעולם כיום דומה למספרם אז, ניתן אולי לשער כי יש היום כ-50,000 יהודים אמיתיים...

ת. אינני יודע את המספר בדיוק, אבל לצערי הרב – לא מספר גדול. זה צריך להיות משהו דומה למה שהיה בהר-סיני.

ש. ומה עם ביקורו הצפוי של האפיפיור באו"ם?...

ת. הוֹ, הביקור של האפיפיור באו"ם? זה יהיה דבר גדול! זה יכוון את כל העתיד שהם רוצים לעשות. הוא יגיד ברור, והוא גם יתן את ההרגשה שלמעשה הוא 'הראש של האו"ם', שהוא השולט, ושהוא והדת שלו – הם המכוונים. והוא כבר מדבר פתוח על 'דת אחת לכל העולם' ועל 'ממשלה אחת לכל העולם' [ר' אור החיים הק' בפרשת ראה, י"ג ח', עה"פ 'מִקְצֵה הָאָרֶץ עַד קְצֵה הָאָרֶץ'], והוא עדיין לא הגיע לאו"ם! מי יודע מה עוד הוא רוצה להגיד. אני רק יודע דבר אחד, שהקתולים האלה, הרשעים, הם מסתכלים על היהודים כעל הדבר הנמוך ביותר האפשרי להיות בעולם הזה, הזבל ממש ['סְחִי וּמָאוֹס תְּשִׂימֵנוּ בְּקֶרֶב הָעַמִּים', איכה ג']. ומעניין שיש בין האנשים שלהם, זאת אומרת האנשים שעובדים איתם די הרבה יהודים! והם שמים את היהודים קדימה, כדי שיראו אותם! לעומת כל הגוים שיש להם ב'סדר העולם החדש', האילומניטי וכו' - אז היהודים הם מועטים, אבל הם מציבים אותם 'קדימה', ואז כולם שונאים אותם, את היהודים. האם אתם יודעים שכל הראשים של 'הפדרל ריזרב' (Federal Reserve - הבנק שמנהל את כספי ארה"ב) מאז שזה נוצר – הם יהודים! אז ככה יש להם את השנאה: 'אַהּ, אז היהודים אשמים בזה – בנפילה הכלכלית, היהודים אשמים בכל זה'.

ואת מי הכניסו בבית סוהר? הכניסו יהודי שהוא היה בין הקטנים ביותר בסיפור של המניות, הפירמידה. לא אכנס לזה, זה לא בדיוק לפי החוק, אבל זה גם לא ממש נגד הדין כל זמן שהוא משלם את מה שהוא מבטיח. אבל נהיה זמן קשה, והוא לא יכל להחזיר. אז את מי שמו בבית הסוהר? יהודי. היו מלא-מלא גוים שהפילו בכוונה חברות ענקיות, גנבו את רוב הכסף. האם מישהו הלך לבית-סוהר? לא! אף אחד! ומי עוד הלך לבית סוהר? יהודי, חב"דניק, שבשביל מה שהם אמרו שהוא עשה, גוי לא קיבל אפילו שנה אחת בבית-סוהר. אבל הוא קיבל עשרים-ושש שנים בבית-סוהר! ואיפה הוא? באיזה בית סוהר? במקום הכי קשה, בין הכושים, עם כל העבריינים. ויש בתי-סוהר שיש שם אפילו מקווה, ויש מקום שאפשר גם לשבת וללמוד, יש שם אנשים חרדים, אבל שמה לא שמו אותו. הם עכשיו רודפים את היהודים באמריקה, אבל היהודים האמריקאים לא רוצים להודות בזה [קד"ד 61, פרק י"א].

ש. הסכם הגרעין עם איראן, האם אין זה נועד לשמש כשלב, חלק של התכנית, האג'נדה של 'הסדר העולמי החדש'?...

ת. זה לא עושה עלי רושם. זה הכל שטויות, וזה הכל סיבות למלחמה גדולה. רוב הדברים מה שאנחנו שומעים בעולם – זה 'עשוי', הצגות. לא הכל, אבל הרבה מאד מזה. וגם יש את האִיום שמדברים שיגיע לפה 'מטאור'. פעם דיברו על ה'נוברו' (Nuberu – כוכב שאמור כביכול להתנגש במסלול כדור הארץ), עכשיו לא מדברים על 'נוברו', הם מדברים על המטאור, מטאור שעלול להגיע וליצור צונאמי שמסוגל פשוט להשקיע חלק רציני של ארצות-הברית שתהיה מתחת למים. היא תוצף בנחשול מים בגובה של מאה מטר! כשלאנשים לא יהיה אפילו זמן לברוח מזה. אז זה הכל בשביל לבלבל אנשים. כל יום יש להם משהו חדש. יש להם עכשיו את הבולענים (Sinkholes), חורים שפתאום נפתחים, ובתים שלמים נופלים פנימה לחורים שנפערים, בכל מיני מקומות בעולם זה קורה.

ש. איך זה נוצר, מה גורם לזה לקרות?...

ת. אנחנו לא יודעים, אבל אל תדאגו, זה לא קורה סתם. יש מאחרי זה מישהו. ועכשיו מנסים למכור עוד 'לוקש' (תרמית) שזה ממש 'מעל-ומעבר', על "היצורים החוצנים", שמחוץ לעולם שלנו, שמגיעים עם כל מיני מטוסים מעניינים... וזה הכל שטויות. הם מאמינים שהם ככה יכולים לשקר על כולם.

ש. התעלומה של 'צוללת דקר', האם תוכל לומר דבר בנוגע לזה?

ת. אני יודע רק דבר אחד: יש הרבה סיבות לזה, וכל בחור שהיה בעניין הזה – היה לו תיקון משלו, אבל פה היה 'לא משהו במקרה'. זה הכל מה שאני יכול להגיד.

ש. שמענו שמחר העירייה מקיימת פעם נוספת אירוע תועבה ופריצות, לא רחוק מהשכונות החרדיות. החוצפה גוברת משלב לשלב.

ת. בודאי ובודאי, כי אנחנו נרגיש אותם עוד יותר. אנחנו נרגיש את העקומים-הרשעים, נרגיש עוד אותם עוד-יותר ועוד-יותר ועוד-יותר, עד שהם פשוט רוצים להילחם נגדינו, רוצים לעשות אותנו חלשים שמוכנים לעשות מה שהם רוצים, עד שאנחנו מוכנים לבלוע את הדבר הזה. ואת מי שיתפסו – הם לא יקחו הרבה, אבל ירביצו להם חזק. זה לא פשוט.

ש. ההלשנות הופכות לאחרונה להיות גרועות יותר ויותר...

ת. אני רק יכול שוב לומר, דיברתי היום בתחילת המסר על המלשינים, בינינו יש מלא מלשינים, והם חושבים שהם 'לשם-שמים', ואנחנו עוד מעט נדע ברור מי לש"ש ומי לא, תהיה סלקציה. [ר' מאמר: 'עד הדיוטא התחתונה', אש"ל פי"א ח' ע"ש].

ש. מה דעתך על אסון תאונת-הדרכים של הבנות מבורו-פארק שנהרגו בארה"ב... מה זה אומר עבורינו?

ת. זו היתה תאונה מאד קשה, וזהו מסר ברור לעמ"י באמריקה, אבל לא אכנס לזה. אנשים צריכים להבין את זה. לפני הרבה שנים היתה תאונת-הליקופטר, זוגות הלכו למקום-טיולים, ורצו לעשות טיסה מעל ה'גראנד-קניון', והמסוק התרסק [ר' התייחסות לכך בגליון קד"ד מס' 16, אלול תשס"א]. בשביל מה זוגות צעירים של עמ"י הולכים למקומות כאלה?! מה הם צריכים את זה?! אבל אם אין רוחניות – אז יש רק גשמיות. ובאמת אחד האבות בכה על זה כאשר הוא הספיד אותם, אבל רוב האנשים לא תפסו. האסון היה נורא. וגם עכשיו, ארבע בנות טובות הולכות ליסוע במקומות כאלו לבד, עם מכונית ליסוע מחוף-אל-חוף – זה לא פשוט.

ש. היהודים נכנסו לתרבות הבידור והטיולים, עם כל ההרפתקאות, וזה מכניס עזות...

ת. זהו זה. זו עזות. זו הבעיה, שהיהודים, ברגע שהם עוזבים את הקב"ה, או שהם עוזבים את הרוחניות, את הקירבה לאידישקייט – אז הם מקבלים עזות [ר' ביצה לב:], וזה הסוף.

ש. ובנוסף הרבה טביעות היו לאחרונה, במיוחד של צעירים...

ת. יש הרבה, הרבה, הרבה בעיות. והרבה נהרגים בכל מיני תאונות, הרבה חולים ונפטרים, לא עלינו. הרבה דברים איומים קורים. והרחובות שלנו – הם ממש סכנה. יש בחורים שמסתובבים ומחפשים קרבנות-בנות, זה ממש נורא, נורא. וזה קורה הרבה. וחוץ מזה – יש לנו מסיונרים שגונבים לנו את הבנים, בעיקר את הבנים, ומנסים לשכנע אותם להיות מלוכלכים כמותם, ולהוריד מהם את הקדושה. וזה משהו נורא. אבל הם כבר משתלטים פה.

אז יבוא יום שכל יהודי טוב פשוט יצטרך להחזיק את הילדים שלו בבית, כי הסכנה תהיה כל כך גדולה, כי הם רוצים את הכל – עקום. הם לא רוצים נישואין רגילים, האנשים האלה, הם רוצים דוקא מה שעקום ['רוּחַ עִוְעִים', עזוה"ק וישב קצב: הנ"ל]. כל מה שהם עושים – זה נגד הקב"ה, דוקא נגד הקב"ה, שלא נדע ['אֲשֶׁר חֵרְפוּ אוֹיְבֶיךָ ה', אֲשֶׁר חֵרְפוּ עִקְּבוֹת מְשִׁיחֶךָ'].

ודוקא בגלל זה אנחנו צריכים להיות דוקא עם הקב"ה, ולהוריד את כל הגשמיות. הרי איך שלא יהיה – הגשמיות כבר תרד, אבל אנחנו צריכים להידבק לקב"ה – ולא לפחד. לא לפחד! הקב"ה איתנו, הוא לא יתן לנו ליפול, והוא לא יתן להם לעשות לנו רע. אבל אנחנו צריכים להיות איתו ממש [מזמורים כ"ג צ"א ועוד], ולא 'כאילו'.

ש. איך נדע שאנחנו באמת 'איתו ממש' – ולא 'כאילו'...

ת. הבן אדם שהוא אתו, עִם ה' – הוא לא מפחד, והוא פשוט נשאר יהודי. הוא מתפלל, הוא מחזיק כשרות עד כמה אוכל שיהיה לנו, הוא פשוט עושה את מה שהוא צריך לעשות בתור יהודי, נוטל ידים, אומר ק"ש, ובפנים הוא מדבר עם הקב"ה, יש לו קשר. הוא מקבל את הקב"ה שהוא הכל יכול, והוא יודע שאם רק נהיה איתו – ננצח, ובשום דבר אחר, אם נהיה אפילו קצת איתם – אנחנו נאבד את הנצח, חס ושלום.

ש. למה יש כ"כ הרבה מריבות ופוליטיקות בכל מקום?

ת. האם אין את זה גם בישיבות? הכל אותו הדבר. ולא רק זה, בין יהודי ליהודי – יש בעיות ומריבות ['וְלַיּוֹצֵא וְלַבָּא אֵין שָׁלוֹם... וַאֲשַׁלַּח אֶת כָּל הָאָדָם אִישׁ בְּרֵעֵהוּ...', זכריה ח' י']. והמנוולים האלה – הם אלה שהכניסו את זה בגדול, למה? כי מצד אחד – יש מצב כספי מאד קשה, ומצד שני, פתאום בישיבות יש כסף! מאיפה הם מקבלים את הכסף הזה? הרי אין כמעט תורמים בין היהודים-החרדים ממש, אז מאיפה מקבלים את כל הכסף הזה? אז אחד-רב-עם-השני על הכסף הזה. מי שיש לו כספים בזרימה מאיזה מישהו, לא כולם, אבל חלקם, בלי ספק, הם מעמותות ששייכות למיסיונרים.

ש. האם הם יודעים את זה?

ת. בודאי! אני אומר לכם, תסתכלו באנגלית, תראו ברשימות האינפורמציה של העמותות, שם מצהירים מה המטרה של המוסדות שלהם, ואיזה סוג זה, אם זה יהודי או נוצרי וכו', תראו כמה מאלה שאנחנו בטוחים שהם יהודים – שהם רשומים כנוצרים!

ש. אז איזה מין "מוסדות תורה" הם אלה המזהים את עצמם כגוים?

ת. בטח יש להם איזה 'רב' שאומר שזה כן כשר.

ש. ומה שעשו ועושים בתוך הקהילות שלנו בשביל להרוס את החרדים...

ת. זהו, הם מקבלים הרבה כסף בשביל זה.

ש. איך יהיה ראש-השנה השנה, האם זה יהיה שונה?

ת. זה יהיה שונה השנה, כי האנשים ירגישו אִיוּם. יש איום בכל העולם. גם פה זה יהיה – האיום.

ש. איך לחנך את הבנות לחיזוק האידישקייט, לצניעות אמיתית, זה לא פשוט, ובמיוחד בתקופה של החופש, החגים?

ת. צריך להגיד להן שאם אנחנו רוצים לזכות, בין היהודים, בין החרדים, צריכים להיות עִם ה' ['כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב...', שמות י"ט]. צריכים לדעת שלבוש של צניעות זה לשם שמים, לדעת שהצניעות זה הבסיס של האידישקייט, ואם רוצים להתקרב אל ה' – זה רק דרך הצניעות ['קְדוֹשִׁים תִּהְיוּ', 'וְגוֹי קָדוֹשׁ', שמות שם], דרך הצניעות, וצניעות בכל המצוות שאנחנו עושים ['וַעֲשִׂיתֶם אֶת כָּל מִצְוֹתָי וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים לֵאלֹקֵיכֶם...', 'וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלוֹקֶיךָ', עי' מכות כ"ד.], וזה הבסיס. וזה קשה, נכון, אבל זו הקירבה. זה מבטא מישהו שאומר לקב"ה: 'אני איתך ולא עם העולם הגשמי', שרוב היהודים נפלו בזה. אנחנו בני חורין – כי אנחנו עם הקב"ה. זה החופש. והבין-הזמנים זה דבר מאד מסוכן, כי הולכים לכל מיני מקומות, ורואים דברים שאסור לראות אותם, ונהיים חלק של 'משהו' – אם זה נגד האידישקייט, אפילו אם זה עם 'הכשר'. אז לכן מבקשים מהבנות להשתדל מאד-מאד לא להיות חלשים, ושלא ליפול חס ושלום לתוך הפה-של-העגל-הזהב ["שׁוֹר אוֹכֵל עֵשֶׂב", מזמור ק"ו. ערש"י שם], הגשמיות, הגשמיות המיותרת [ר' מאמר 'שובה ישראל' לר' שמעון הורוביץ זצ"ל משגיח ישיבת יח"ל, מובא בסוף ספר 'בית יהודי'], אותה גשמיות טיפשית שמורידה את הרמה הרוחנית שלהם [מכתב מאליהו, ח"ב עמ' 47].

וכל בת ובת צריכה לדבר עם הקב"ה, כל מה שיש לה בלב – פשוט לדבר איתו. זה דבר שידוע בין חסידי ברסלב, אבל כל יהודי צריך לעשות את זה [ירמיהו ל"א: 'כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי...'], לבקש מהקב"ה את מה שאתם רוצים, רק לא לבקש ממנו דברים אסורים, ואם אנחנו מבקשים ממנו לשם-שמים – אז הוא תמיד נותן. [ספר חסידים לר"י החסיד]

טוב, אני חושב שעברנו את כל הנושאים הנוגעים להיום. המצב הוא קשה מאד, אבל ה' יוציא מבין כל ההמונים, מתוך כל ההמונים שנחשבים כ'יהודים', עם 'פינצטה' כביכול הוא יוציא את כולנו, האמיתיים, ובעתיד הקרוב. 

 [ישעיהו כ"ז: '... וְאַתֶּם תְּלֻקְּטוּ לְאַחַד אֶחָד בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל, וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם, וְהִשְׁתַּחֲווּ לה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלָם...']


דניאל
בנימין
לוח אותיות התקשור
דניאל


E-Mail | דואר אלקטרוני



הישארו מעודכנים תמיד מה חדש באתר.
Stay tuned always what is new.

שם | name

דוא"ל | Email


לאתר זה נכנסו 5182724 פעמים
היום - 21/10/17