* 17/4/2007 אני שמח להוסיף לאתר את תשובותיו המיוחדות של דניאל מהתיקשור האחרון (פרק 5 חלק ב) (בשלבי הכנה החלק הבא) מתוך הפרק: "...כל האנשים שלא רוצים חוקים ורוצים אהבה, לא יכולים להסביר לי או לאף אחד מה זה ניקרא אהבה. כל אחד יש לו דעה משלו מה זה אהבה, ובדרך כלל דעה של אדם - זה לפי הצרכים שלו...", "...המוות הוא לא הסוף - הוא רק ההתחלה..." "...כי הכעס - זה ממש - הבסיס של כל הדברים הגרועים בעולם..." "...אבא שלנו שברא אותנו - אוהב אותנו מאד, ואם אנחנו..." "...אנחנו לא עצמאים כלל, אנחנו עבדים לאומות העולם כמו תמיד... אם הם רוצים ללחוץ עלינו אין להם שום בעיה ואנחנו ניתכופף כמו ילדים טובים..." (18) כותרת: ה' מבין את מצבי ולא יבוא אלי בטענות. נושא: ילדות קשה, חינוך, שכר ועונש שואל: עמנואל (28/03/2007) שאלה: גדלתי בבית מאד חרדי ומאד נוקשה, השפלה והכאות, ועברתי שנים קשות, ותקופה של משבר גדול באמונה. כיום אני מרגיש אהבה גדולה לבורא עולם, אבל לא מחובר מעשית ונפשית לתורה ומצוות. אם אני לוחץ את עצמי יש לי חשק למרוד בכל. לכן אני אומר לעצמי "ה' מבין את מצבי ולא יבוא אלי בטענות", אבל עדיין מרגיש רע מאד עם עצמי. מה יש לך לומר בשבילי? בתודה ובברכה דניאל: עמנואל, אני סובל את הסבל שלך, ומבין זאת טוב, אבל אם ההורים התנהגו בצורה כל כך קשה, זה לא יהדות - זה רק הם. היהדות היא יהדות של אהבה, יש שכר ועונש, חייב להיות, חייב כי אין כזה דבר לגדל ילד בלי שכר ועונש ומי שמנסה (לגדל ילדים) רק על "אהבה" (דניאל אמר: אהבה במרכאות) בדרך כלל מגדל ילד שהוא מפונק, שבסופו של דבר יהיה לו קשה להסתדר בחברה בצורה טובה ולא אנוכית ולכן יש גם (בחינוך) שכר ועונש. אבל שכר ועונש זה לא כמו התאור שלך של הבית שלך, אם הבית היה כל כך קשה - זה פשוט בעיה של ההורים שלך, אבל אני לא יודע אם זה (היה כך) בדיוק, כי אנחנו שומעים רק את העדות שלך.
עכשיו במצב שלך היום - שמהילדות שלך יש לך כזה אנטי - יחד עם אהבה לקב"ה. האמת - זה כנראה הנסיון האישי שלך, שבכל זאת תבין שזה רק היה הבית שלך, ותשתדל להוריד את הכעס, כי הכעס - זה ממש - הבסיס של כל הדברים הגרועים בעולם. וכעס זה מחיצה חזקה בינינו לבין הקב"ה, כי הבן-אדם עם הכעס שלו בסה"כ, בסופו של דבר - חס ושלום - מאשים את הקב"ה, והבעיה היא בתוך עצמנו ולא בקב"ה, הבעיה היא שלנו וזה התיקון. אתה צריך להתגבר על הכעס שלך ולהגיע לקב"ה ואז תרגיש את האהבה הגדולה, כשהאדם קשור לאביו, אז הוא מרגיש את האהבה חזק, אם הוא רחוק ממנו - אז האבא נראה קשה ומפחיד. אבא שלנו שברא אותנו - אוהב אותנו מאד, ואם אנחנו קרובים אליו ומורידים את המחיצות הוא שופך עלינו אהבה כזאת והנאה כזאת מאהבה שאין כזה דבר שיכול להיות קרוב לזה. אני מברך אותך שתימצא את האמת, תרגיש את האהבה האמיתית הרוחנית של אבא שלך שבשמיים. (19) נושא: שכר ועונש שואל: א. מהדרום (18/03/2007 #51) שאלה: למה אין צדק בעולם ולמה יש סבל והאם יש הוכחות למציאות אלוקים במאה אחוז. דניאל: כנראה שאין הוכחה בשבילך, כי השאלה מבוססת רק על הרגשות שלך ולא על ידע. לך תילמד תורה ויהיה לך את כל התשובות. אם תקבל (תסכים לקבל) את התשובות - זה בעיה אחרת.
(20) נושא: שכר ועונש, תיקונים, העולם הבא, סבל שואל: א. מחיפה (25/03/2007) שאלה: למה ה' לא עשה צדק ונותן לאדם אחד לסבול ולאדם אחר הנאה העולם לפעמים לא מובן לי, אם באמת הכל אמיתי - התנ"ך והכל - למה זה לא נראה ככה ? תודה מצפה לתשובה ברורה ומובנת דניאל: זו השאלה הנצחית למה חלק סובלים וחלק לא. לא תמיד זה הצדיק שסובל ולא תמיד זה הרשע שסובל, לא תמיד הצדיק נהנה ולא תמיד הרשע נהנה, לפעמים הצדיק נהנה ולפעמים הרשע נהנה - וכל זה לעיניו של אדם רגיל. אדם שלומד תורה יודע - שסבל זה דבר יחסי, אדם שהוא דבוק לקב"ה מגיע לעולם הזה, דרך אגב - אנחנו כלם פה כדי לתקן, לא באנו לעשות חופש או נופש, באנו בשביל לתקן - כל אחד עם התיקון הפרטי שלו. ולכן סידר הקב"ה תוכנית תיקון לכל אחד בניפרד וכל אחד צריך לעבור את זה, אז לכן מה שאנחנו רואים אנחנו לא מבינים, כי לכל אחד תוכנית תיקון משלו. לאחד משפחה גדולה עם 12 ילדים וזה גהינום בשבילו ולשני זה גן עדן. יש אחד שהוא עני, אבל הוא כל כך קרוב לקב"ה - שהוא לא מרגיש שהוא עני - הוא יודע שכל יום הקב"ה מביא לו את האוכל, כל יום הוא נותן לו כסף בשביל מה שהוא צריך וכו'. יש אנשים שהם דוגמא לעם ישראל ולעולם, אנשים שסובלים נורא נורא, אבל סובלים עם חיוך, כי הם יודעים שכל העולם הזה הוא פרוזדור, ושהם קרובים לקב"ה, והעולם הבא - ממש בידים שלהם, כי הם סובלים בלי טענות, בשמחה שלפחות הם יכולים ללמוד תורה, או לפחות הם יכולים להביא הרבה ילדים לעולם - שישמרו הלאה תורה ומצוות. אבל אדם שהוא לא קרוב לקב"ה - אפילו הבעיה הכי קטנה יכולה להפיל אותו חס ושלום. לכן, השאלה שלך קצת מידי מורכבת בשביל המצב שלך, כי שוב - מי ששואל שאלות כאלה, הוא בדרך כלל לא למד, ואפילו אם למד ויש לו שאלות כאלה, אז האמת לא נכנסה לו לראש. אני מברך אותך שתימצא את האמת, תראה ברור את האמת, תיתקרב לקב"ה ותדע, האדם השמח ביותר - הוא השמח בחלקו, כי זה מה שה' נתן לו וזה התיקון שלו, ושהוא עובר את זה, יש לו את - הנצח, הנצח עם הנאות גדולות יותר ממה שאנחנו בכלל יכולים להבין. אבא: גם לגויים יש תיקון, או רק ליהודים ? דניאל: יש תיקון גם לגויים, יש לו סיבה למה הוא חוזר, אבל זה אחרת. (21) נושא: בחירה חופשית שואל: ג. (21/03/2007 #68) אני מעוניין לבטל את הבחירה שלי בכל הקשור למצוות וגם לעברות, איך עושים את זה? איזו תפילה או סגולה יכולה לעזור לי בבקשה שלי? חודש מבורך ג. דניאל: אוי לך ג. אוי לך, אני אתפלל עליך ג. אוי לבן-אדם שלא רוצה לא את זה ולא את זה, כי מה שאתה מבקש זה רק מוות ח"ו (חס ושלום) וח"ו ח"ו ח"ו ח"ו (דניאל אמר זאת 5 פעמים). אני מברך אותך שתימצא את האמת, שתימצא בשביל מה לחיות, בשביל מה להתמודד, כי זה כל הטעם שהגענו לעולם הזה, ואם אתה מבטל את זה, זה סימן שאתה לא עומד בנסיונות שלך, ואני מברך אותך שכן תעמוד בזה, וכן יהיה לך העולם הבא ויותר מזה, שתזכה לקבל את משיח צדקנו.
(22) נושא: תיקונים שואל: קובי מת"א (21/03/2007 #70) שאלה לבנימין רציתי לשאול אותך בקשר למושג נצח או נצח ישראל, האם אתה חולק על עמיתך דניאל שטוען בתוקף שלכולנו יש תיקון באופן מוחלט ונצחי , (ולא זו בלבד, ע"פ רבנו האר"י כולנו נגיע למדרגה הגבוהה ביותר לבסוף אחרי כל החשבונות) או שדעתך תואמת לדעתו לדעתו של דניאל ובעצם מחזקת אותה ? רצוני להעיר הערה קטנה לדעתי אין זה מקובל להסתמך על דעת מוסרי מסרים בעוד שמסריהם יהיו סותרים אחד את השני, שהרי כולם מדברים מאת השמיים וע"פ התורה הקדושה תודה בהערכה ובכבוד קובי (בנימין לא נכח בתקשור, לפיכך שאלתי את דניאל) דניאל: אין לי דעה, אני רק אוטיסט שמעביר דברים. אני לא תלמיד חכם, הלוואי, פעם הייתי, ועכשו אני לא.
(23) נושא: העולם הבא שואל: ש. חיפה (21/03/2007) שאלה: אח שלי התאבד. קראתי שמי שמתאבד אין לו חלק לעולם הבא. האם לאח שלי לא יהיה חלק לעולם הבא ? והאם הוא לא יקום בתחיית המתים בגלל זה ? דניאל: אני לא פוסק, יש כל מיני דינים לזה, צריך ללכת לפוסק, כי יש מקרים שאדם לא עשה בדעת עצמו, או שהיה מבולבל, או היה חולה נפש, או במצוקה נפשית ואז זה לא תופס ככה. אבל צריך ללכת לפוסק.
(24) נושא: צבא, מדינה, סיעתא דשמיא שואל: אלירן (22/03/2007 #83) שאלה: מה חושבים בשמיים לגבי גיוס לצבא, מצווה לא מצווה? יש יתרונות כגון קידוש שם שמיים,שמירה והגנה על עם ישראל. לקרב יהודים לדת אך מצד שני יש לעיתים בעיות כגון כשרות,צניעות, חוסר בזמן ללימוד תורה. אני אישית מכיר רבים שהצבא הוסיף להם, התחזקו ובמיוחד בחסד, חזקו אחרים וקדשו שם שמים, אך גם כאלה שהתקלקלו, ככה שלא רואים ברור את התועלת או החיסרון שבדבר. דניאל: קודם כל, מתנגדים ללכת לצבא בדיוק כמו שאמרת, בגלל חוסר צניעות, בעיה בכשרות, שמירת שבת וכו'. הצבא של המדינה, הרבה מתנגדים כי זה הצבא של המדינה, זה צבא חילוני, אם הבן אדם הלך לצבא ומשום מה התחזק שמה, אז זה הסיעתא דשמיא הפרטית שלו, זה לא בגלל הצבא, זה אפילו שהוא הלך לצבא, הוא יצא עם דבר טוב, אבל לא מהצבא אלא מהסיעתא דשמיא שהוא קיבל שבדיוק הוא פגש את האנשים הנכונים וכו' שמנסים להחזיר בתשובה. מה שברור זה דבר אחד: המדינה וכל המוסדות של המדינה הם חילוניים - נגד הקב"ה ודבר נגד הקב"ה - לא יכול להביא ברכה, זה יכול כאילו להביא ברכה - כדי לבלבל אותנו, אבל ברכה באמת - זה לא יכול להביא. ואנחנו חייבים לדעת - שאם עם ישראל בסכנה, אז מותר להילחם וכו' אבל לקבל צבא חילוני זה מאד קשה. אני לא רב, אני רק אומר מה שהדעות.
(25) נושא: דת, אהבה שואל: אפרי (28/03/2007) שאלה: הייתי אדם דתי שתהה לפשר הדתות ולא מצאתי הכרה כלשהיא בדת, אלא באמונה שהיא לא מוגבלת לחוקים קפדנים כלשהם אלא לאהבה. מצאתי ראיתי שיש הרבה שימושים בדת שאלוקים לא היה רוצה לראות כלל כך. האם כול מה שאתה אומר זה בעצם דעה של ישותך היותר מפותחת או יותר נכון יותר חופשית, או שאתה מציג אותם בתור עובדות שאין לערער עליהם ? תודה מראש וכול טוב! דניאל: כל האנשים שלא רוצים חוקים ורוצים אהבה, לא יכולים להסביר לי או לאף אחד מה זה ניקרא אהבה. כל אחד יש לו דעה משלו מה זה אהבה, ובדרך כלל דעה של אדם - זה לפי הצרכים שלו. אבל התורה - היא אמת מוחלטת, אין לערער על התורה, לא על מה שאני מדבר - על התורה עצמה - אין מה לערער - זה האמת, התורה שבע"פ והתורה שבכתב, אין לערער - זו האמת המוחלטת.
(26) נושא: מחתרות, משיח שואלת:אפרת (04/04/2007) שאלה: ישנה שאלה שמטרידה אותי המון: אני קוראת לאחרונה הרבה על תקופת המחתרות, ההלשנות ההדדיות ועל אלו שקיפחו נפשם בשביל לשחרר אותנו מעולם של הבריטים. אני תוהה האם אנשים כמו אברהם ("יאיר") שטרן נחשבים מאד בעולם העליון כפי שנדמה לי, או שמא בגלל פעולות "הטרור" שהם עשו הם חלילה לא. האם אלו שהלשינו על המחתרות "האצ"ל והלח"י עשו פשע או שמא היה זה בגדר התנהגות שניתן לסלוח עליה, כיוון שהם חששו מידם החזקה והאכזרית יש לציין, של הבריטים. מאד מאד אשמח לקבל מענה לשאלה זו. בתודה א. דניאל: הייתה תקופה של אצ"ל ולחי והגנה שהרבה בחורים עזבו את הישיבות והלכו להילחם נגד הבריטים. אמת - זה לא בשביל בחור חרדי לעשות, למה? כי הקב"ה הוא זה שמציל אותנו, זה לא אומר שצריכים לשבת בחיבוק ידיים, אבל זה כן אומר, שבשביל בחור חרדי לעזוב את הלימוד, את הביטחון בה' בשביל להילחם על מנת לבנות מדינה חילונית, זה לא עניין. אם הבית בסכנה, מותר להילחם כדי לחיות, הוא לא צריך להפקיר את החיים של המשפחה שלו ואת העם שלו. אבל ללכת עם כל הסבל שהבריטים הביאו לנו וזה לא הגאולה. ורק משיח בן דוד יכול לשחרר אותנו מהשלטון של אומות העולם. מה יש לנו עכשו ? שלטון חילוני - שבכלל לא יהודי בשום צורה וזה שולט עלינו. אז מי באמת שולט עלינו ? לא הקב"ה שולט ? - הוא באמת שולט, אבל - כאילו - כאילו - לא הקב"ה - אלא אמריקה או אנגליה או האיחוד האירופי או רוסיה או כל מדינה אחרת. אנחנו לא עצמאים כלל, אנחנו עבדים לאומות העולם כמו תמיד. אבל שמשיח בן דוד יקום ויופיע - הוא יביא אותנו מתחת שלטון הקב"ה בלבד ואז לא יהיה כח בעולם שיוכל להפיל אותנו. אני מברך את כולם שנגיע ליום הזה וניזכה כולנו לקבל את פניו. אבא: למה התכוונת שהרוסים שולטים בנו ? הם לא שולטים בנו. דניאל: ודאי, כל אחד שולט עלינו, אנחנו לא עצמאים כלל, אם הרוסים רוצים ללחוץ עלינו אין להם שום בעיה ואנחנו ניתכופף כמו ילדים טובים. אבא: היום, היום ממש ? דניאל: היום ממש, ואם לא (ניתכופף ?) יש להם את הכח לעשות מאיתנו אפס, למה אנחנו עוד קיימים ? רק ברחמי ה'. תיסתכל על כל המלחמות שהיו פה בארץ ישראל - רק ניסים הצילו אותנו, אף אחד לא יכול להגיד שזה צה"ל, רק ניסים. כל האלופים שלנו יגידו לנו - רק ניסים הצילו אותנו. אבא: מה דינם של אלה אשר הלשינו על לוחמי המחתרת ? דניאל: איך זה יכול להיות שיהודי מלשין על יהודי וגורם לו אפילו מוות, וזה יכול להיות בסדר ?
(27) נושא: בריאות, מחלת הסרטן שואלת: ליאת (15/03/2007 #33) שאלה: מהי מחלת הסרטן? ממה היא נובעת? ואיך ניצלים ממנה? דניאל: איך ניצולים מכל דבר שקשה ? כל דור היה לו את המחלה או את הנסיון שלו, פעם שיתוק ילדים היה משהוא איום ונורא, פעם כל מיני מחלות שהיום נחשבות לקלות, היו מפילות הרבה אנשים לא עלינו. אבל, זה הכל נסיונות, וכל אחד שעובר את המחלה הקשה הזאת - עובר את זה בצורה אחרת. יש כאלה שמתרפאים, ויש כאלה שלא מתרפאים לא עלינו ויש כאלה שסובלים ומתרפאים ויש כאלה שלא סובלים כל כך ונפטרים ל"ע ויש כאלה שסובלים הרבה זמן וגם ל"ע נפטרים. כל אחד עם התיקון שלו, צריך להתגבר ולהגיע לקב"ה.
היתה אישה צדיקה שקראו לה חדוה, והיא סבלה. היא הלכה ודיברה עם יהודים בכל העולם על הנסיונות וכמה שהיא קרובה לקב"ה בכל זאת, ובסוף היא נפטרה מהמחלה ל"ע ולא על אף אחד, אבל - זה היה התיקון שלה ומה שהיא היתה צריכה לעשות. בינתיים - בעולם כמו שיש לנו - קיים עדיין המוות, אם אדם מת מסיבה זו או אחרת, בסופו של דבר, בעולם הזה כל אחד מת באיזה שלב, אז המוות הוא לא הסוף - הוא רק ההתחלה.
|